نخبگان پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در اهواز تجلیل شدند
کد خبر: 3607623
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۸
یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد اهواز/ 23

نخبگان پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در اهواز تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: همایش تجلیل از نخبگان پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت موسسات قرآنی نورالایمان و اهل‌بیت(ع) شهرستان‌های کارون و اهواز شامگاه 18 خردادماه در حاشیه یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در حاشیه هشتمین شب  از برگزاری یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد اهواز همایش تجلیل از نخبگان پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت موسسات قرآنی نورالایمان و اهل‌بیت(ع) شهرستان‌های کارون و اهواز شامگاه 18 خردادماه با حضور مسئولان و امام جمعه شهرستان کارون و نخبگان این آزمون برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام خضیراوی امام جمعه شهرستان کارون با ابراز خرسندی از نتیجه فعالیت چندساله موسسات قرآنی و تقدیر از آنها در چنین همایش‌هایی، به حادثه تروریستی تهران اشاره کرد و گفت: شهادت جمعی از هموطنانمان را در این حادثه تسلیت می‌گویم و باید مردم عزیز قدردان این امنیت کشور باشند.

خضیراوی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) قرار داریم، ادامه داد: هیچ جامعه‌ای در هیچ زمانی بدون امام نبوده است؛ هر امامی با نَصب خداوند و نَص حضرت رسول اکرم(ص) به امامت رسیده است. آیه 67 سوره مائده «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ؛ اى پيامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ كن و اگر نكنى پيامش را نرسانده‏ اى و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه مى دارد آرى خدا گروه كافران را هدايت نمى ‏كند» به نصب خداوند اشاره دارد و همچنین نبوی(ص) مبنی بر «الْحَسَنُ وَالْحُسَیْنُ اِمامانِ قاما اَوْ قَعَدا» به نص پیامبر اسلام(ص) اشاره دارد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، در این همایش گواهی‌نامه قبولی پذیرفته‌شدگان در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت سال 95 به نخبگان قرآنی دو موسسه نورالایمان و اهل‌بیت(ع) اهدا شد. پیش از آن هم زهرا پورکاوه و مریم عباسی‌دوست مدیران موسسات قرآنی نورالایمان و اهل‌بیت(ع) به معرفی فعالیت‌های موسسه خود پرداختند.

مریم عباسی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت اهل البیت (ع) اهواز، در خصوص این مؤسسه عنوان کرد: مؤسسه اهل بیت (ع) اولین مؤسسه ای بود که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خوزستان مجوز گرفت و توفیق داشتیم، تعداد زیادی قرآن آموز را تربیت و به عرصه های مختلف و بخش های فرهنگی شهرستان، استان و حتی کشور وارد کنیم.

وی اضافه کرد: در آزمون قرآن و عترت که آبان سال گذشته برگزار شد، مؤسسه اهل بیت (ع) مجری برگزاری آزمون در اهواز بود و یک هزار و 863 نفر در آن شرکت کردند که تعداد زیادی از این شهرستان توانستند رتبه های خوبی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه کلاس های این مؤسسه کاملا رایگان است، ابراز کرد: امیدواریم روزی همه مؤسسات قرآنی بتوانند کلاس های خود را به شکل رایگان برگزار کنند و از هیچ کسی بابت این کلاس ها هزینه ای دریافت نشود و همه دست به دست هم دهیم و این مشکل را حل کنیم.

عباسی، با اشاره به اینکه همانطور که خیرین در عرصه های مختلفی همچون مدرسه سازی فعالیت می کنند، لازم است که در عرصه قرآنی هم وارد شوند، تصریح کرد: شیعیان نه تنها از اهل سنت چیزی کم ندارند بلکه شیعه حرف اول را می زند چرا که مولای ما امیرالمؤمنین (ع) است.

وی گفت: اما در مؤسسات اهل سنت و حوزه های علیمه علاوه بر اینکه پولی دریافت نمی شود بلکه به صورت ماهیانه یا سالیانه مبلغی بابت فراگیری قرآن به حفاظ داده می شود ولی شیعیان در این زمینه ضعیف عمل کردند که امیدواریم روزی بتوانیم این بخش را تقویت کنیم.

در ادامه زهرا پورکاوه، مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالایمان کارون، اظهار کرد: این مؤسسه از سال 89 در دو بخش خواهران و برادران فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت توانست دوره های قرآنی مختلفی از جمله تربیت مرتل، تربیت داور حفظ، دوره های تخصصی نهج البلاغه، روخوانی و تجوید، دوره های ویژه خردسالان، تربیت مربی کودک، برگزاری کارگاه های نماز و فرزندپروری و ... را برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه همچنین در آزمون های قرآنی کشوری شرکت فعال داشتیم و توانستیم رتبه های خوبی کسب کنیم، ادامه داد: سال گذشته دوره های ضمن خدمت قرآن را برگزار کردیم و از 300 نفر شرکت کننده، 200 نفر قبول شدند و تعدادی زیادی هم رتبه های برتر و بالای 90 امتیاز را کسب کردند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در کنار فعالیت های قرآنی فعالیت هایی را در بحش عترت داریم و قریب به چهار مرتبه است که در نمایشگاه قرآن حضور فعال داریم و در کنار ارائه فعالیت ها، ثبت نام دوره های کشوری قرآنی را در غرفه انجام می دهیم.

captcha