حضور پررنگ خوزستانی‌ها در ضيافت قرآنی معراج
کد خبر: 3614159
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
صالحی‌نژاد ابراز امیدواری کرد؛

حضور پررنگ خوزستانی‌ها در ضيافت قرآنی معراج

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با اشاره به اجرای سومين دوره ضيافت قرآنی معراج، اظهار اميدواری كرد كه جهادگران جهاد دانشگاهی خوزستان حضوری پررنگ در اين طرح داشته باشند.

محمدامين صالحی‌نژاد، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ايكنا) از خوزستان با اشاره به برگزاری سومين ضيافت قرآنی معراج، گفت: با توجه به اينكه فعاليت در زمينه ارتقاء معنوی کارکنان شاغل در جهاد دانشگاهی و همچنين خانواده‌های آنها، از جمله اهداف اصلی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است، در نتيجه در كنار فعاليت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، بايد به اين مقوله نيز توجه كنيم كه فعاليت‌ فرهنگی برای کارکنان و خانواده‌ها، مغفول نماند.

وي افزود: در سال‌های اخير معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی فعاليت‌های قابل توجهی را در اين زمينه آغاز كرده و از معاونت‌های فرهنگی سازمان‌ها و واحدهای مستقر در استان‌ها نيز خواسته شده كه پرسنل و خانواده‌های آنها، بخش مهمی از مخاطبان هدف فعاليت‌های فرهنگی را تشكيل دهند و در اين زمينه نيز فعاليت‌های خوبی آغاز شده است.

صالحی‌نژاد تصريح كرد: طرح ضيافت قرآنی معراج كه از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی يزد و مركز قرآنی معراج اجرايی شده است، امسال سومين دوره خود را تجربه می‌كند و در چهار رشته قرائت، حفظ، خطابه‌های قرآنی و حفظ، ترجمه و تفسير سوره واقعه برگزار می‌شود. ثبت نام اين دوره نيز از 25 خرداد آغاز شده و تا 10 تير ادامه دارد و اميدواريم با هدف مشاركت هرچه بيشتر جهادگران، مهلت ثبت نام نيز تمديد شود.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان خاطرنشان كرد: بر اساس اعلام معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، به منظور ایجاد انگیزه جهت افزايش مشاركت جهادگران در این طرح، مشوق‌هايی در نظر گرفته شده كه از آن جمله می‏‏‌توان به لحاظ کردن معادل یک روز مرخصی تشویقی به همه اعضای شرکت‌کننده برای کسانی که حداقل امتیاز لازم را در رشته خود کسب کنند و معادل یک روز مرخصی تشویقی(علاوه بر بند قبل) به همه اعضای راه‌یافته به مرحله نهایی یا اعضایی که عضوی از خانواده ایشان در مرحله نهایی حاضر می‌شود، اشاره كرد. همچنين ارائه 30 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای تمام‌وقت راه‌یافته به مرحله نهایی و ارائه 70 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به برگزیدگان اول تا سوم هر رشته نيز از دیگر مشوق‏‏ها پيش‌بيني شده است و در صورتي كه عضوي از اعضاي خانواده جهادگران به مرحله نهایی راه یابد یا در مسابقات رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص دهد، آن جهادگر می‌تواند از تسهیلات مذکور در دو بند قبل استفاده کنند که البته این دو بند مربوط به تسهیلات، صرفاً برای اعضای تمام‌وقت است. خانواده برگزیدگان اول تا سوم هر رشته علاوه بر جوایز می‌توانند از تسهیلات اقامت رایگان در مهمانسرای مشهد(حداکثر برای 5 نفر به مدت 3 روز پس از هماهنگی با مهمانسرا) بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: البته اين مشوق‌های در نظر گرفته شده قطعا هدف و اولويت نخست نيست و ارتقاء سطح معنوی کارکنان و خانواده‌های آنها، هدف نخست طرح است. جهادگران جهاد دانشگاهی خوزستان نيز هميشه در فعاليت‌های قرآنی حضوری مستمر داشته‌اند و اميدواريم شاهد حضور پررنگ اين عزيزان در ضيافت قرآنی معراج نيز باشيم. همچنين بر اساس برنامه‌ريزی انجام شده، برنامه‌های فرهنگی متعددی نيز برای جهادگران جهاد دانشگاهی خوزستان و خانواده‌های محترم آنها در قالب برنامه ششم توسعه اجرايی خواهد شد.

captcha