گوشه‌ای از خصوصیت اخلاقی مرحومه «بشری فلکی»/ دغدغه برای پایمال نشدن حقوق متسابق
کد خبر: 3619229
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

گوشه‌ای از خصوصیت اخلاقی مرحومه «بشری فلکی»/ دغدغه برای پایمال نشدن حقوق متسابق

گروه چهره‌ها: مرحومه بانو بشری فلکی از داوران مسابقات قرآن در بخش وقف و ابتدا بود که با تواضعی مثال‌زدنی در هیئت‌های داوری حضور می‌یافت و همیشه این دغدغه را داشت که مبادا حقی ضایع شود.

بشری فلکی معلم قرآن

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خبر درگذشت بشری فلکی از داوران کشوری مسابقات قرآن در بخش وقف و ابتدا، پس از حدود سه سال مبارزه با بیماری، جامعه قرآنی را بار دیگر عزادار کرد. فردی که سالیان زیادی در راه آموزش قرآن گام‌های مؤثری برداشته است و بانوان علاقه‌مند بسیاری را در عرصه قرآنی کشور به عنوان قاری و حافظ پرورش داده است و فردی که در میان خانواده و بستگان نیز الگو و نمونه بود.
بشری فلکی، دانشجوی مقطع دکتری و علاوه بر امر داوری، مشغول به تدریس در دانشگاه فرهنگیان قم بود. وی دارای دو فرزند دختر حدود 16 سال و پسر در سن حدود 18 سال بوده است.
مائده ادیب‌زاده، از فعالان قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص مرحومه بشری فلکی عنوان کرد: در حدود سال 1370 در شعبه مهد قرآن استان قم با عنوان «کانون امام حسن(ع)» فعالیت می‌کرد و من به عنوان مربی حفظ قرآن مشغول به تدریس بودم که با این وی آشنا شدم.
ادیب‌زاده درباره خصوصیت بارز اخلاقی مرحومه فلکی بیان کرد: وی فردی متواضع و عاطفی بود و علاقه‌ بسیاری به اهل‌بیت(ع) داشت و دارای اطلاعات خوبی از لحاظ علمی در زمینه وقف و ابتدای قرآن کریم بود.
ادیب‌زاده با اشاره به دغدغه مرحومه فلکی درباره امر داوری مسابقات و نحوه نمره‌ دادن به متسابقان بود، اظهار کرد: از جمله خصوصیت اخلاقی بارز وی در هنگام داوری این بود که مبادا حق فردی در نمره دادن ضایع شود و مادام در این زمینه مشورت می‌کرد.
این داور تجوید با اشاره به اینکه تواضع مرحومه فلکی، زبان‌زد بانوان اساتید و داور قرآن بود، عنوان کرد: وی دارای جلسات قرآن در حرم کریمه اهل‌بیت(ع) بود، همچنین جلسات قرآنی نیز به صورت شخصی داشت. سال گذشته نیز همراه با مرحومه فلکی برای داوری مسابقات به کربلای معلی مشرف شدیم و لحظه‌شماری می‌کردند تا پس از مسابقه به زیارت امام حسین(ع) مشرف شوند و شوق زیارت اباعبدالله الحسین(ع) از هنگامی که از تهران به عراق رفتیم در تمام حرف‌هایشان آشکار و واضح بود.
ادیب‌زاده با اشاره به مشورت‌هایی که با مرحومه فلکی در زمینه داوری‌ها داشتند، گفت: همیشه از هر فرصتی برای مشورت کردن و صحبت کردن درباره داوری‌ها استفاده می‌کردیم که به نتایج خوبی نیز می‌رسیدیم.
همچنین نسرین نافذکلام از داوران بین‌المللی مسابقات قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص میزان آشنایی با این مرحومه گفت: او استادی مهربان، صمیمی، دلسوز و متواضع و دارای توان علمی بالایی بود.
وی عنوان کرد: سابقه آشنایی من با مرحومه فلکی به مسابقات کشوری سازمان اوقاف و همچنین المپیاد دانشگاه جامعةالمصطفی(ص) العالمیه می‌رسد که در حدود 20 سال با وی دوستی داشتم که منش و خلق و خوی او زبانزد سایر داوران بود.
یادآور می‌شود، مراسم تشییع و خاکسپاری این بانوی قرآنی عصر روز گذشته، 24 تیرماه از مقابل منزل به سمت گلزار شهدای قم با حضور مردم قرآن‌دوست شهر قم برگزار شد. همچنین دوشنبه، ۲۶ تیرماه ساعت ۱۸ مراسم ترحیم در کانون امام حسن مجتبی(ع) واقع در قم، ۴۵ متری صدوق، کوچه ۷، پلاک ۲۷۹ برپا می‌شود.
captcha