پاسداشت ملاصالح قاری در عصرانه ادبی فارس
کد خبر: 3621442
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

پاسداشت ملاصالح قاری در عصرانه ادبی فارس

گروه جهاد و حماسه: مراسم پاسداشت آزاده ملاصالح قاری فردا، اول مرداد در عصرانه ادبی فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نود و چهارمین عصرانه ادبی فارس به پاسداشت آزاده ملاصالح قاری اختصاص دارد. این برنامه در روز یکشنبه، اول مرداد سال جاری، ساعت 17 در محل خیابان انقلاب، میدان فردوسی، خبرگزاری فارس برگزار می‌شود.

ملاصالح قاری، متولد ۱۳۲۸ در آبادان، زندانی سیاسی در ایران قبل از انقلاب، ایران بعد از انقلاب، و اسیر جنگی در عراق بوده است. او از مبارزان علیه حکومت پهلوی بود که به مدت ۸ سال در زندان‌های ساواک به عنوان زندانی سیاسی به سر می‌برد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پس از شروع جنگ ایران و عراق در جریان امدادرسانی به رزمندگان ایران در آب‌های خلیج فارس به محاصره قایق‌های گشتی عراق و به اسارت قوای عراقی درآمد.

ملاصالح قاری پس از آزادی از اسارت مورد سوءظن مقامات اطلاعاتی و امنیتی ایران قرار گرفت و در زندان حفاظت اطلاعات اهواز به اتهام خیانت به کشور و همکاری با بعثی‌ها و شکنجه اسرا، دوباره شکنجه و زندانی شد. او بعد از دو سال به قید ضمانت آزاد شد و در نهایت پس از بازگشت اسرا در سال ۱۳۶۹ با نامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر ابوترابی، سید آزادگان، بی‌گناهی وی اثبات شده و از او رفع اتهام می‌شود.

captcha