نظرات و پیشنهادات اعضای کانون‌های مساجد خوزستان در دیدار با استاندار
کد خبر: 3632979
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

نظرات و پیشنهادات اعضای کانون‌های مساجد خوزستان در دیدار با استاندار

گروه فرهنگی: پیش از ظهر امروز ۳۰ مرداد همزمان با سالروز جهانی مسجد استاندار خوزستان با منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان دیدار کرد و تعدادی از مدیران کانون‌های مساجد استان گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه دادند و نظرات و پیشنهادات خود را با استاندار در میان گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، پیش از ظهر امروز ۳۰ مرداد همزمان با سالروز جهانی مسجد استاندار خوزستان با منتخبان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار کرد.

در این مراسم تعدادی از مدیران کانون‌های مساجد استان گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه دادند و نظرات و پیشنهادات خود را با استاندار در میان گذاشتند. حجت‌الاسلام فدیعمی مدیر کانون امام حسن مجتبی(ع) شهر باوی به گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد باوی پرداخت.

سپس حجت‌الاسلام احمدی مدیر کانون سیدالشهدای ایذه نیز درباره طرح‌های این کانون گزارشی ارائه کرد و با بیان اینکه این فعالیت‌های خودجوش هستند و قدرت مالی کانون‌ها محدود است، خطاب به استاندار گفت: دست کانون‌های مساجد را بگیرید. انتظار داریم با یک دید وسیعی نسبت به مسائل فرهنگی و مساجد در سال نخست شروع به کار دولت جدید نگاه کنید.

در ادامه محمود حمیداوی، مدیر کانون صالحین و مؤسسه قرآن آل یاسین رامشیر نیز با اشاره به فعالیت‌های این کانون و تلاش برای مقابله با هجمه فرقه‌های ضاله در این شهرستان تصریح کرد: ما با دو معضل اساسی در کانون‌های مساجد مواجهیم؛ معضل اول عدم هماهنگی هیأت امنای مساجد با کانون‌ها است؛ برخی از هیئت امنا خادم مسجد نیستند حاکم مسجدند. دغدغه فرهنگی ندارند. آنها باید مکلف شوند تا در این زمینه همکاری کنند.

وی ادامه داد: معضل دوم با توجه به ضرورت مقابله با رویکرد دشمنان در القای شبهات، کانون‌های مساجد برای کار کردن در این زمینه نیازمند تجهیزات و برگزاری دوره‌های قوی هستند. جوانان ما واقعاً‌ مستعد هستند.

سید غلامرضا موسوی،‌ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز نیز با اشاره به ظرفیت‌های استان خوزستان در حوزه فرهنگ، گفت: می‌توان از ظرفیت کانون‌های مساجد به عنوان پایگاه‌هایی برای تقویت فرهنگی استان استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنم کارگروهی در استانداری با این موضوع تشکیل شود.

همچنین از پدر شهید محمد تاج‌بخش که مدیریت کانون فرهنگی ـ هنری دکتر قیصر امین‌پور را در شهرستان گتوند بر عهده داشت تقدیر شد.

مریم عباسی‌دوست از مؤسسه اهل‌بیت اهواز، حجت‌الاسلام خمیس بداوی مدیر کانون صافات اهواز، حجت‌الاسلام محمدی‌مهر مدیر کانون قدس رضوی بهبهان، حجت‌الاسلام جعفری مدیر کانون شهدای لالی و حسین موتورچی مدیر کانون اندیشه خرمشهر نیز در این مراسم تجلیل شدند.

captcha