تدوین تفاهم‌نامه اداره امور روستایی استانداری با کانون‌های مساجد روستایی خوزستان
کد خبر: 3651812
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

تدوین تفاهم‌نامه اداره امور روستایی استانداری با کانون‌های مساجد روستایی خوزستان

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اعلام خبر تهیه تفاهم‌نامه اداره‌کل امور روستایی استانداری با کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد روستایی خوزستان، گفت: پیوند کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد روستاها با اداره‌کل امور روستایی استانداری پیوند خوب و مبارکی است که نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در همایش منتخبین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی خوزستان که امروز 19 مهر در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برگزار شد، گفت: پیوند کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد روستاها با اداره‌کل امور روستایی استانداری پیوند خوب و مبارکی است که نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: در این نشست مدیرکل امور روستایی استانداری نگاهی به فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری کانون‌های مساجد روستایی خواهد داشت و مدیران کانون‌ها نیز با طرح و ایده گرفتن از اداره امور روستایی استانداری می‌توانند فعالیت‌های خود را فربه‌تر سازند.

جوروند با بیان اینکه نیازی به توضیح اهمیت کانون‌های مساجد نیست، گفت: یکی از مشکلاتی که ما در زمینه کانون‌های مساجد داریم نداشتن طرح و ایده برای اجراست. همه فعالیت‌ها قابل تقدیر است؛ اما هر چه بتوانیم طرح‌های نو و ایده‌های خلاقانه عرضه کنیم، طبیعی است جذابیت بیشتری برای مخاطبان خواهد داشت. با توجه به گسترش فضای مجازی و وسعت تبادل اطلاعات در جهان، طبیعی است که روش‌های سنتی را کنار بگذاریم و به روش‌های نو روی بیاوریم تا پاسخگوی جوانان باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، طرح ارتباط کانون‌های مساجد روستایی با اداره‌کل امور روستایی استانداری را پیوند مبارکی خواند و افزود: این اتفاق می‌تواند در رفع خیلی از مشکلاتی که کانون‌ها در حوزه پشتیبانی دچار آن هستند، کمک کند. درباره تفاهم‌نامه‌ای که بسته خواهد شد، جلسات متعددی برگزار شد و خروجی آن این تفاهم‌نامه‌ است که برای اولین بار در کشور شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در استان خوزستان بیش از هزار و 100 کانون فرهنگی ـ هنری وجود دارد، تصریح کرد: سرانه‌ای که ما به این کانون‌ها می‌دهیم نمی‌تواند همه را پشتیبانی کند. این این رو، نیاز به مشارکت دستگاه‌هایی که با روستاها و محلات و مناطق مرتبط هستند، وجود دارد. شهرداری می‌تواند کمک خوبی بکند. امروز نیازمندیم جوابگوی شبهه‌های ایجاد شده در حوزه مذهبی باشیم. تلاقی همایش امروز با 19 مهر که سالروز سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با کانون‌های مساجد است، یک ارتباط معنوی خوبی است و این صحبت‌ها نشان می‌هد مقام معظم رهبری نگاه ویژه و خاصی به حوزه کانون‌های مساجد دارد.

در ادامه حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان، گفت: در این جلسه به طور رسمی این اتفاق مبارک که پیوند اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان با اداره کل روستایی استانداری در حوزه مساجد است، کلید می‌خورد تا خدمات کانون‌های مساجد در جهت تعالی نظام مسجد و ارزش‌های انقلاب اسلامی رشد و نمو داشته باشد.

وی اظهار کرد: سه نفر به نمایندگی از مدیرهای کانون‌های مساجد استان توانمندی‌ها و گزارشی از عملکرد خود را ارائه خواهند داد. علاوه بر تفاهم‌نامه‌ای که بعد از ارائه برنامه کانون‌ها منعقد خواهد شد، کانون‌های مساجد روی این موضوع تأکید دارند که ارزش افزوده ظرفیتی است که دهیاران می‌توانند در جهت حمایت از کانون‌های مساجد روستایی از آن استفاده کنند.

در این نشست احمد چنانی مدیر کانون فرهنگی ـ هنری معرفت شوش، مرتضی مهدوی‌جم مدیر کانون عترت شهرک قدس ماهشهر و عباس زرین‌فرد مدیر کانون باب‌الحوائج روستای منیوحی از اروندکنار، گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کردند.

captcha