انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خوزستان برگزار شد
کد خبر: 3652205
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خوزستان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: انتخابات اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان خوزستان امروز جمعه 21 مهر با حضور ناظران کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مجمع عمومی اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی مردمی استان خوزستان امروز جمعه 21 مهرماه انتخابات هیئت مدیره خود را با حضور مدیران مؤسسات قرآنی استان برگزار کرد.

در آغاز این مراسم سید کریم موسوی معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده است: «هر کس در میان مسلمانان یک نفر را رئیس قرار دهد و بداند در میان آنها برتر و عالم تر از او به کتاب خدا باشد، به خدا رسول او و تمام مسلمانان خیانت کرده است.» این حدیث که در کتاب جامع الصغیر نقل شده است اهمیت موضوع این جلسه را روشن می کند.

وی اظهار کرد: امروز برای انتخاب عده‌ای از خادمان قرآن به منظور تولیت امور قرآنی کل استان جمع شده‌ایم. چند وقتی است که پیگیر برگزاری این اتفاق هستیم و امیدواریم امروز به نحو احسن و در چارچوب‌های قانونی رقم بخورد. توصیه می کنم کسانی را انتخاب کنید که به نفع قرآن وظیفه شان را انجام می دهند. اینکه این افراد از سازمان تبلیغات باشند یا ارشاد جزء اهداف شما نباشد. قرآن امانتی در میان ماست و فرقی به حال ما نمی کند که نامزدهای انتخابات این اتحادیه از کدام سازمان باشند.

موسوی تأکید کرد: کسانی را انتخاب کنید که بتوانند حق مؤسسات قرآنی را بگیرند و این قضیه را خوب مدیریت کنند.

در ادامه این برنامه چهار نفر از مدیران مؤسسات(که در میان نامزدها نبودند)، به انتخاب حاضران به عنوان رئیس مجمع، منشی و ناظر انتخابات، انتخاب و در جایگاه قرار گرفتند و خانم مکوندی به عنوان رئیس این مجمع کلیاتی از اساسنامه اتحادیه مدغم را قرائت کرد.

همچنین حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور و عضو هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی نیز در توضیح اساسنامه گفت: در این جلسه دو موضوع وجود دارد؛ یکی بحث اساسنامه پیشنهادی و یکی بحث انتخابات است. اساسنامه در هیأت امور رسیدگی به مؤسسات قرآنی برای کلیه اتحادیه‌های استانی تنظیم شده است. هشتاد درصد موارد این اساسنامه ستاره دار بوده و قالب تغییر نیستند. اما بیست درصد باقی مانده متناسب با شرایط هر استان توسط مجمع قابل تغییر است.

وی اظهار کرد: در این مورد مدیران مؤسسات می توانند پیشنهادات خود را ارائه دهند و مجمع آنها را مورد بررسی قرار دهد.

سپس هر کدام از نامزدهای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی طی 5 دقیقه به معرفی سوابق خود در زمینه فعالیت های قرآنی و اهداف و برنامه های خود پرداختند.

بتول مزارعی، حاجیه کوکبی، قاسم حقیقی، احمد جمشیدپور، رضا علیپور، محمود حمیداوی، حسن پورکیانی، علی کوثری زاده، خیریه عچرش، سید عادل شبیبی، زهرا پورکاوه، سید علی موسوی، حمید ابراهیمی، حسین احمدی، سیده مریم موسوی زاده، عبدالامام حمادی و خدیجه فرحبخت به عنوان نامزدهای اعضای هیئت مدیره و افسانه شریف زاده، احلام سواری و فاطمه گزار به عنوان نامزدهای اعضای هیئت بازرسی معرفی شدند.

پایان بخش این برنامه رأی گیری از مدیران مؤسسات قرآنی استان و شمارش آرا بود.

iqnakhouzestan@

captcha