اعضای هیئت رئیسه اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان تعیین شدند
کد خبر: 3656002
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

اعضای هیئت رئیسه اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان تعیین شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: اولین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان با موضوع انتخاب هیئت رئیسه روز گذشته 30 مهر در اهواز تشکیل شد.

سیده مریم موسوی‌زاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزرستان، با اشاره به تشکیل نخستین جلسه اعضای هیئت مدیره اتحادیه گفت: این جلسه عصر روز گذشته 30 مهرماه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با حضور تمامی اعضا برگزار و انتخابات هیئت رئیسه انجام شد.

وی گفت: اولین کاری که باید انجام دهیم با توجه به ادغام دو اتحادیه، دسته‌بندی و اتحاد مؤسسات قرآنی است. با توجه به اتفاق خوبی که افتاده است فرآیند ادغام انجام شده و مؤسسات یکپارچه می‌شوند. در حال حاضر 118 مؤسسه قرآنی زیر نظر تبلیغات اسلامی و 40 مؤسسه قرآنی زیر نظر ارشاد در استان فعالیت‌ می‌کنند که با هم یکی شدند و ما در حال حاضر 160 مؤسسه فعال قرآنی در استان داریم.

موسوی‌زاده افزود: مؤسسات زیر نظر ارشاد 106 مؤسسه هستند که از میان آنها 40 مؤسسه ثبت شده هستند و بقیه آنها در مسیر ثبت هستند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارها دسته‌بندی مؤسسات فعال و غیرفعال و تفکیک حوزه فعالیت آنها است؛ چراکه برخی از مؤسسات تنها در زمینه برخی رشته‌ها مثل روخوانی یا حفظ و برخی تنها برای رده سنی زیر 6 سال برنامه دارند که باید برای این مؤسسات برنامه تدوین شود. 

وی ادامه داد: همچنین باید پیگیر حق و حقوق مؤسسات قرآنی باشیم؛ مسائلی در خصوص زمین و حق آب و برق و گاز مؤسسات باید پیگری شود.

موسوی‌زاده با بیان اینکه برنامه‌های زیادی در اتحادیه در دست اجرا داریم، گفت: طی دو هفته آینده جلسه‌ای با موضوع کارها و سیاست‌گذاری‌های اتحادیه برگزار خواهد شد و مقرر شده است اعضای هیئت مدیره ماهی دو مرتبه تشکیل جلسه بدهند.

یادآور می‌شود، بر اساس نتایج اعلام شده فاطمه حقیقی به عنوان رئیس هیئت مدیره،‌ سید عادل شبیبی به عنوان نائب رئیس و علی کوثری‌زاده به عنوان منشی اتحادیه انتخاب شدند، سیده مریم موسوی‌زاده نیز به عنوان مدیرعامل اتحادیه تعیین شد.

iqnakhouzestan@

captcha