آموزش حفظ قرآن در دستور كار خانه‌های قرآن قرار گیرد/ لزوم حمایت نهادهای فرهنگی از این مراكز
کد خبر: 3679935
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
نظری‌فر:

آموزش حفظ قرآن در دستور كار خانه‌های قرآن قرار گیرد/ لزوم حمایت نهادهای فرهنگی از این مراكز

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس تبلیغات اسلامی خرامه با تأكید بر لزوم ترویج حفظ قرآن گفت: باید به آموزش حفظ قرآن در خانه‌های قرآن شهری توجه زیادی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام نظری‌فر، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان خرامه امروز، 17 دی‌ماه در دیدار با مسئول خانه قرآن شهری بیت‌النور این شهرستان گفت: خانه‌های قرآنی در گسترش فعالیت‌های قرآنی و آشنا کردن اقشار مختلف مردم با مفاهیم این کتاب الهی و انس و الفت با آن نقش بسیار مهمی برعهده دارند.
وی با بیان اینكه حفظ قرآن یکی از راه‌های آشنایی انسان با مفاهیم عالیه قرآنی و به کار بستن دستورات آن است، افزود: باید به آموزش حفظ قرآن در خانه‌های قرآن شهری توجه زیادی شود.
نظری‌فر در عین یادآور شد كه حفظ قرآن نیاز شدید به تمرین و تکرار دارد لذا توفیق سر و کار زیاد با قرآن را به وجود می‌آورد که این خود باعث نورانیت ظاهری و باطنی است.
رئیس تبلیغات اسلامی خرامه با تأکید بر اینکه توده جامعه باید با قرآن مأنوس باشد، افزود: باید قرآن در زندگی‌مان در دسترس و در متن امور روزمره باشد و این فرهنگ زندگی قرآنی در حال آسیب دیدن است و باید زمینه برای مأنوس شدن کودکان و عموم جامعه با قرآن فراهم کنیم تا در جلسات خانگی قرآن شرکت کنند.
وی همچنین تأكید كرد:‌ نهادها و دستگاه‌های فرهنگی باید جلسات خانگی قرآنی را ترویج دهند و مردم را از برکات آن آگاه سازند تا در هر کوی و برزن از جامعه، نغمه ملکوتی قرآن کریم شنیده شود.
فریبا رنجبر، مسئول خانه قرآن شهری بیت‌النور شهر خرامه نیز در این دیدار گزارشی از روند اجرای دوره‌های آموزش قرآن کریم ویژه بانوان را ارائه داد و گفت: کلاس‌های حفظ و روخوانی قرآن کریم در چند نقطه از شهر خرامه با حضور بیش از ۶۰ نفر از متعلمین در حال برگزاری است.

captcha