فعالیت دبیرخانه‌های استانی در یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی
کد خبر: 3684410
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

فعالیت دبیرخانه‌های استانی در یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی

گروه معارف: معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با اشاره به فعالیت دبیرخانه‌های استانی در یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی، گفت: دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد نیز امسال میزبان همایش استانی این رویداد بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مجتبی نوروزی، عضو هیئت علمی و معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، ظهر امروز، دوم بهمن‌ماه در نشست خبری یازدهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی در مشهد با تأکید بر اینکه امسال اولین دوره همایش‌های استانی این برنامه بین‌المللی برگزار می‌شود، اظهار کرد: دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد نیز میزبان همایش استانی این رویداد بین‌المللی در خراسان رضوی است.
وی با بیان اینکه این همایش بین‌المللی در کنار مسابقات بین‌المللی قرآنی کریم در 29 فروردین‌ماه 97 در تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: همایش پژوهش‌های قرآنی از سال 86 بالغ بر 10 سال است که در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، محور اصلی این همایش بین‌المللی را «قرآن کریم و اسکتبارستیزی» عنوان کرد و افزود: استکبارستیزی در قرآن کریم، استکبارستیزی در سیره معصومین(ع) و استکبارستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی سه محور کلی این همایش است که حدود 100 زیر موضوع فرعی در راستای موضوعات این همایش بیان شده است.
نوروزی با اشاره به اینکه دبیرخانه اصلی این همایش در قم دایر است، ابراز کرد: امسال اولین دوره‌ای است که دبیرخانه‌های استانی نیز برای این همایش در حال فعالیت هستند.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، ترویج آموزه‌های قرآنی و تبدیل مفاهیم قرآنی به گفتمان عمومی جامعه را از اهداف همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی برشمرد و اظهار کرد: دبیرخانه این همایش در دی ماه 96 تشکیل شد.

وی ادامه داد: برگزاری پیش‌نشست‌های تخصصی و همایش‌های استانی، تبلیغ و اطلاع‌رسانی و داوری مقالات از جمله اقدامات قبل از برگزاری این همایش بین‌المللی است.
نوروزی با تأکید بر اینکه مقالات از هر شهری به دبیرخانه اصلی در قم ارسال می‌‌شود، عنوان کرد: بعد از رسیدن مقالات به دبیرخانه اصلی در قم، مقالات هر استان به دبیرخانه استانی ارسال خواهد شد و تمام مراحل داوری و برگزاری همایش در همان استان برگزار خواهد شد.
عضو هیئت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با بیان اینکه همایش اصلی 29 فروردین‌ماه سال آینده همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دهه آخر فروردین سال آینده، همایش‌های استانی در هر استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این همایش از امتیازات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند، بیان کرد: اعطای گواهی‌نامه شرکت در همایش برای شرکت‌کنندگان، اعطای گواهی‌نامه پذیرش مقالات با درجه علمی و پژوهشی، چاپ مقالات برگزیده در یک کتاب و اعطای جوایز نفیس از جمله این امتیازات است.
نوروزی با تأکید بر اینکه مهلت ارسال مقالات به این همایش تا 20 اسفندماه تمدید شد، ادامه داد: همایش استانی با همکاری دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی و پژوهشی مختلف استان برگزار خواهد شد که دانشگاه فردوسی، علوم اسلامی رضوی، جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، امام رضا(ع)، فرهنگیان، شهید مطهری، آزاد، پیام نور و مؤسسات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، دفتر تبلیغات، حوزه علمیه و اداره کل ارشاد استان از جمله ارگان‌های همکار در این همایش استانی هستند.

captcha