ارسال 800 اثر به دبیرخانه هفته قرآن و عترت خوزستان/اعلام برنامه‌های هفته قرآنی استان
کد خبر: 3687145
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

ارسال 800 اثر به دبیرخانه هفته قرآن و عترت خوزستان/اعلام برنامه‌های هفته قرآنی استان

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه نزدیک به 800 اثر به دبیرخانه هفته قرآن و عترت خوزستان شده است، گفت: هفته قرآن و عترت استان خوزستان از 23 تا 29 بهمن برگزار می‌شود.

سیدکریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با بیان اینکه نزدیک به 800 اثر در تمام بخش‌های هفته قرآن و عترت به دست ما رسیده است، گفت: از روز گذشته چهارشنبه 11 بهمن داوری این آثار در تمام بخش‌ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه هفته قرآن و عترت از 23 تا 29 بهمن‌ماه در سطح استان برگزار خواهد شد، گفت: محوریت برنامه‌های‌های این هفته برنامه‌های عمومی است که برای خانواده‌ها قابل استفاده باشد. در برگزاری برنامه‌ها به مناطق حاشیه توجه شده است. 

موسوی اظهار کرد: این برنامه‌ها از روز نخست با برگزاری محافل انس تحت عنوان محافل قرآنی «هفت شب، هفت محله» از 23 بهمن آغاز می‌شود. نخستین محفل با حضور دو تن از قاری، حافظ و گروه تواشیح بین‌المللی استان به میزبانی ملاشیه برگزار می‌شود. در این مراسم از 30 حافظ کل منطقه ملاشیه تقدیر می‌شود. همان روز دو نمایش تغزیه خیابانی توسط گروه‌های نمایشی برتر هفته قرآن و عترت اجرا می‌شود. رونمایی از تمبر پستی شهید محمدسعید سعیدی‌زاده شهید منا با هماهنگی و حمایت اداره امور اجتماعی استانداری از دیگر برنامه‌های این روز است.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: سه‌شنبه 24 بهمن دیدار با خانواده شهید مهسا مقامیان از شهدای قرآنی حله، اجرای تعزیه و نمایش خیابانی در تالار آفتاب و محوطه روبروی تالار مهتاب و برگزاری محفل انس با قرآن در منطقه عین دو پیش‌بینی شده است.

وی افزود: چهارشنبه 25 بهمن‌ماه نیز همزمان با برگزاری افتتاحیه نمایشگاه کتاب، بخشی از برنامه‌های هفته قرآن و عترت نیز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار خواهد شد. از جمله این برنامه‌ها در همین روز، برگزاری مراسم تکریم از فعالان و خادمان قرآن و عترت استان، برگزاری کارگاه عملی فنون ابتهال و تواشیح و اجرای دو نمایش تعزیه در حاشیه نمایشگاه  است.

موسوی اضافه کرد: در همین روز، همایش خانوادگی با محوریت «قرآن و فضای مجازی» در فرهنگسرای مهدیه شهرستان کارون با همکاری اداره ارشاد این شهرستان برگزار خواهد شد. برگزاری محفل انس با قرآن در شیبان و شب شعر قرآن از شوشتر از دیگر برنامه‌های این روز است.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برنامه‌های پنج‌شنبه 26 بهمن ساعت 18 شامل برگزاری محفل انس با قرآن در منطقه سید خلف اهواز، اجرای نمایش خیابانی، مراسم تکریم از برگزیدگان نقش شعر و داستان هفته قرآن و عترت است.

وی اعلام کرد: جمعه 27 بهمن برگزاری یک محفل انس با قرآن و مراسم تکریم از 30 حافظ منطقه الوان انجام می‌شود. در همین روز در حاشیه نمایشگاه کتاب از برگزیدگان بخش فیلم و هنرهای تجسمی و صنایع دستی هفته قرآن و عترت تکریم خواهد شد. در همین روز کارگاه دوم آموزش عملی فنون ابتهال و تواشیح نیز به همراه اجرای نمایش خیابانی در حاشیه نمایشگاه برگزار شده است.

موسوی ادامه داد: شنبه 28 بهمن‌ماه محفل انس با قرآن در حمیدیه و مراسم تکریم از دو تن از خادمان قرآن این شهرستان برگزار می‌شود. برگزیدگان هنرهای نمایشی در همین روز معرفی و تجلیل می‌شوند. اجرای نمایش تعزیه و همچنین برگزاری کارگاه عملی فنون تلاوت نیز از برنامه‌های این روز است.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: همزمان با این برنامه‌ها، در موقوفه مدنیان بخش‌های رقابتی ابتهال، تواشیح، قرائت و حفظ قرآن برگزار و داوری خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حاشیه نمایشگاه کتاب نیز نمایشگاهی از آثار راه‌یافته به بخش‌های هنرهای تجسمی و صنایع دستی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. راستای برگزاری هفته قرآن و عترت، برنامه دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم در استان آغاز شده است و در طول هفته قرآن و عترت ادامه می‌ِیابد.

موسوی با بیان اینکه در طول این هفته به همه ادارات شهرستان‌ها برگزاری یک محفل انس با قرآن و عترت و تکریم از خادمان قرآن ابلاغ شده است، اعلام کرد: اختتامیه هفته قرآن و عترت یکشنبه 29 بهمن برگزار می‌شود.

captcha