آغاز کلاس‌های حفظ قرآن سبزوار از پنجم نوروز 97
کد خبر: 3699364
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

آغاز کلاس‌های حفظ قرآن سبزوار از پنجم نوروز 97

گروه شهرستان‌ها- مسئول خانه حفظ قرآن سبزوار اظهار کرد: به‌دلیل طولانی بودن تعطیلات نوروزی برای استفاده بهینه از زمان برای حفظ و تلاوت قرآن کلاس‌های این مؤسسه قرآنی از پنجم نوروز 97 آغاز خواهد شد.

جلال رنجبر، مسئول خانه حفاظ قرآن کریم سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: کلاس‌های حفظ قرآن این مجموعه از 28 اسفند سال جاری تعطیل شده و از پنجم فروردین سال آینده آغاز به کار خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه 80 نفر در کلاس‌های دو سالانه حفظ کلام‌الله مجید شرکت دارند، تصریح کرد: 80 نفر دیگر نیز در رشته‌های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن و سایر کاس‌های آموزشی مشغول هستند.
وی با ابراز اینکه در سال آینده کلاس‌های حفظ جزء 30 قرآن و کلاس‌های اخلاق اسلامی برای عموم به‌صورت رایگان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در آزمون قرآن وزارت ارشاد سال جاری، 32 نفر قبول شدند که قبول شدگان بیشتر در رشته‌های حفظ بوده است.
در همین رابطه، فهیمه عبادی، از مربیان قرآنی این مؤسسه بیان کرد: هفت نفر در رشته پنج جزء شرکت داشتند که نمره بالای 90 درصد کسب کردند.
این حافظ کل قرآن کریم که تربیت شاگردان برایش اولویت دارد، افزود: برای اینکه خودم در مسابقات قرآن شرکت کنم، قرآن‌آموزان از تدریس می‌مانند و ترجیح می‌دهم به جای خودم، قرآن‌آموزانم در مسابقات رتبه ممتاز کسب کنند.
وی با اظهار اینکه در حال حاضر تعدادی از قرآن‌آموزان در حفظ قرآن به جزء 9 رسیده‌اند، ابراز کرد: این قرآن‌آموزان حفظ کلام‌الله مجید را از تیرماه شروع کردند و همزمان با حفظ قرآن ترجمه، معنی و مفاهیم قرآن نیز آموزش داده می‌شود که تاکنون تسلط خیلی خوبی در این بخش پیدا کرده‌اند.
عبادی اضافه کرد: برای حفظ قرآن دوسالانه در این مرکز قرآنی، قرآن‌آموزان از شنبه تا چهارشنبه هر روز دو ساعت در این مرکز به صورت حضوری مشغول حفظ قرآن هستند که امیدواریم تا پایان دو سال، حفظ کل کلام الله مجید را به اتمام برسانند.
انتهای پیام

captcha