آغاز به کار نمایشگاه قرآن اهواز از 30 اردیبهشت
کد خبر: 3714643
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز/

آغاز به کار نمایشگاه قرآن اهواز از 30 اردیبهشت

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ به گفته معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نمایشگاه قرآن و عترت اهواز امسال از 30 اردیبهشت در موزه هنرهای معاصر اهواز آغاز به کار می‌کند.

آغاز به کار نمایشگاه قرآن اهواز از 30 اردیبهشت

سید کریم موسوی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان اعلام کرد: با اقداماتی که صورت گرفت و هزینه‌ای که به مدیریت موزه هنرهای معاصر اهواز پرداخت شد، مقدمات برپایی سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان خوزستان فراهم شده است.

وی اظهار کرد: در بخش انتشارات مکتوب، نرم‌افزارها و قلم‌ها و صنایع و سازه‌های قرآنی مؤسسات فعال دعوت شده‌اند. امسال بنا بر این است که از هم‌استانی‌های خود برای عرضه محصولات قرآنی به نمایشگاه دعوت کنیم و در راستای تحقق بخشیدن شعار مقام معظم رهبری، تولیدات استانی را در اولویت کار خود قرار دهیم.

موسوی ادامه داد: تا امروز نزدیک 85 شرکت و مؤسسه و مرکز فعال در حوزه‌های هنری از جمله میناکاری، قلم‌زنی، مشبک، گلیم بافی و ...، بخش‌های گل و گیاه، بخش‌های مشاوره‌ای مثل مشاوره سلامت، طب اسلامی و در بخش پوشش‌های اسلامی، حجاب و عفاف و ...  به نمایشگاه قرآن دعوت شده‌اند. حضور این مؤسسات در نمایشگاه همراه با برگزاری ورکشاپ است.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خاطرنشان کرد: برای اولین بار استاد احمد عبدالرضایی از مرکز کتابت قرآن با برگزاری کارگاه کتابت قرآن در نمایشگاه حضور می‌یابد و تابلوهای قرآنی خوبی وارد استان خواهد شد.

وی ادامه داد: بخش کودک نمایشگاه از بخش‌هایی است که امسال مورد توجه ویژه قرار گرفته و مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) متولی این بخش است. تمام کارهای نمایشگاه قرآن امسال با هماهنگی مؤسسات قرآن و در رأس آنها مؤسسه اهل‌البیت(ع) اهواز انجام می‌شود و اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی استان به عنوان برنامه‌ریز بخش محتوایی نمایشگاه با ما همکاری می‌کند.

موسوی درباره زمان برپایی نمایشگاه امسال اعلام کرد: تلاش می‌کنیم یکشنبه 30 اردیبهشت، همزمان با شب پنجم ماه مبارک رمضان، نمایشگاه را افتتاح کنیم و تا 13 رمضان این رویداد قرآنی برقرار باشد.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان با اشاره به مشکلات به وجود آمده در واگذاری محل برپایی نمایشگاه قرآن و آغاز دیرهنگام مقدمات کار تصریح کرد: ما در زمینه زیرساخت‌های لازم برای برپایی رویدادی مثل نمایشگاه قرآن در استان خوزستان فقیر هستیم و تالارها و سالن‌های مسقف مناسبی برای این کار نداریم. الحمدلله موزه هنرهای معاصر اهواز گرچه دیر اما برای برگزاری نمایشگاه قرآن در اختیار ما قرار گرفت.

انتهای پیام

captcha