بازسازی واقعه غدیر خم با 500بازیگر در شادگان
کد خبر: 3742048
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶

بازسازی واقعه غدیر خم با 500بازیگر در شادگان

گروه فرهنگی ـ همزمان با عید غدیر، مراسم بزرگ بازسازی واقعه غدیر برای پنجمین سال در این شهرستان برگزار می‌شود.

بازسازی واقعه غدیر خم با 700 بازیگر در شادگان

سرهنگ هادی عبودی، جانشین سپاه ناحیه مقاومت شادگان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از برگزاری مراسم بزرگ بازسازی واقعه غدیر در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه اولین بار در سال 91  در شادگان اجرا شد و امسال پنجمین سال برگزاری آن است.

وی اظهار کرد: حدود 500 بازیگر در این نمایش شرکت می‌کنند و جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر این برنامه را تماشا می‌کنند. از یک ماه گذشته کارهای مقدماتی این برنامه آغاز شد؛ به این صورت که ستاد غدیر شهرستان در فرمانداری شادگان تشکیل و کمیته‌های متعددی زیر نظر این استاد برنامه‌ریزی‌های خود را آغاز کردند.

جانشین سپاه ناحیه مقاومت شادگان با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر زیر نظر سپاه شادگان انجام می‌شود، گفت: مراسم بازسازی در منطقه عبودی شهرستان برگزار می‌شود. به منظور اجرای این نمایش بزرگ، چهار قافله حجاج شام، عراق، یمن و مدینه تعیین شدند که هر کدام با جمعیتی در حدود 100 تا 150 نفر نیرو از مسیرهای مختلف حرکت کرده و در منطقه عبودی که محل برگزاری مراسم بازسازی واقعه غدیر است، تجمع می‌کنند.

عبودی ادامه داد: محمد حبیبی، کارگردان این نمایش است که آموزش این نیروها را در این مدت انجام می‌دهد. لباس‌های مناسبی برای بازیگران تهیه شده و بازسازی واقعه غدیر از ساعت 8 تا 11 پنج‌شنبه 8 شهریورماه، همزمان با عید غدیر انجام خواهد شد. روحانیون، هیئات مذهبی، سادات و بزرگان قبایل و ادارات برای شرکت در این برنامه دعوت شده‌اند.

وی اظهار کرد: مراسم بازسازی واقعه غدیر شهرستان شادگان در سال 92 مقام اول کشور را به دست آورد. پس از آن نیز این نمایش رتبه دو کشور و اول استان را از آن خود کرد. فضاسازی مناسبی برای برگزاری این نمایش با فراهم ساختن ماکتی از کعبه و ایجاد برکه و همچنین نخل‌های اطراف میدان فراهم شده است تا نمایش واقعی‌تر جلوه کند.

انتهای پیام

captcha