مقابله با آسیب‌های اجتماعی؛ رویکرد اصلی کانون‌های مساجد شوش
کد خبر: 3770851
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

مقابله با آسیب‌های اجتماعی؛ رویکرد اصلی کانون‌های مساجد شوش

گروه اجتماعی ـ مسئول کانون‌های مساجد شوش با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم برنامه‌های کانون‌های مساجد به تناسب نیاز جامعه و خانواده‌ها برنامه‌ریزی شود، با تصریح به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: در حال حاضر رویکرد اصلی برنامه‌های کانون مساجد توجه به این آسیب‌ها و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به تناسب این مسائل است.

ستاوی

کریم ستاوی، مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شوش در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره فعالیت کانون‌های مساجد با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم برنامه‌های کانون‌های مساجد به تناسب نیاز جامعه و خانواده‌ها برنامه‌ریزی شود، با تصریح به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و چالش‌های فضای مجازی در جامعه اظهار كرد: در حال حاضر رویکرد اصلی برنامه‌های کانون مساجد توجه به این آسیب‌ها و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به تناسب این مسائل است.

وی اظهار کرد: دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی آسیب‌های اجتماعی ویژه خانواده، فضای مجازی، پیشگیری از طلاق و اعتیاد در کانون‌های مساجد شهرستان آغاز شده و به طور مستمر برای عموم مردم ادامه دارد.

ستاوی با بیان اینکه 70 کانون فرهنگی ـ هنری مسجد در شوش فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد، 35 کانون روستایی و 25 کانون شهری هستند. ما براساس محوریت مناطق، تعداد 15 کانون فرهنگی ـ هنری را که در مناطق پرجمعیت شهرستان قرار دارند، انتخاب کردیم و برای برگزاری دوره‌های آسیب‌های اجتماعی ویژه خانواده در نظر گرفتیم.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شوش ادامه داد: این دوره‌ها با حضور مدرسان حوزه علمیه و کارشناسانی از دادگستری در حال برگزاری است.

وی با اشاره به استقبال جامعه از این دوره‌ها گفت: در درجه اول این دوره‌ها برای مداحان و مسئولان جلسات قرآن مساجد و پس از آن به صورت عمومی برگزار شده‌اند. مردم تشنه این آموزش‌ها هستند؛ مخصوصاً بانوان استقبال خیلی خوبی از این دوره‌ها کرده‌اند. برخی از این دوره‌ها با همکاری بنیاد مهدویت در مدارس هم در حال برگزاری است.

ستاوی در پایان تصریح کرد: با وجود حساسیت موضوع در این زمینه، مسائلی وجود دارد که در طول کار خلل ایجاد می‌کند و آن مسائل مالی تبلیغات، هزینه جلسات و بسته‌های فرهنگی است که برای دوره‌ها نیاز است و انتظار می‌رود در برنامه‌های فرهنگی حمایت بیشتری از این کارها شود.

انتهای پیام

captcha