پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها؛ اقدامی در تقویت نظارت همگانی
کد خبر: 3772714
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها؛ اقدامی در تقویت نظارت همگانی

گروه سیاست و اقتصاد ـ پیوست رسانه‌ای پروژه‌های نوعی تقویت نظارت همگانی در فعالیت‌های اجرایی است و اقدام خوبی برای کم کردن فساد، تسریع پروژه‌ها و کاهش آسیب ناشی از نبود نظارت خواهد شد.

پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها؛ اقدامی در تقویت نظارت همگانیبه گزارش ایکنا از مازندران، رسانه نتوانسته جایگاه ویژه و اثرگذار خود را در نقش توسعه استان ایفا کند و در این راستا وجود مدیران ناآشنا با رسانه به این عدم توسعه‌نیافتگی رسانه استانی‌ دامن شده است. 

احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران روز گذشته، 24 آذرماه در جلسه شورای اداری موضوع مهم پیوست رسانه‌ای را مطرح کرد که برای اهالی رسانه جای امیدواری است.

استاندار در بخشی از سخنان گفت؛ تمامی پروژه‌های استان به‌ویژه در بودجه 98 باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد. این دستور مهم استاندار برای حضور مؤثر رسانه در اقدامات پروژه‌ای بسیار اهمیت داشته و نیاز است برای اجرایی شدن این مطالبه نشستی با فعالان رسانه‌ای برگزار کند.

احمد مظفری، مدیر‌کل روابط عمومی استانداری مازندران درباره پیوست رسانه‌ای گفت: یکی از رویکردهای خوب استاندار تقویت رسانه است که امیدواریم این مهم در قالب پیوست رسانه‌ای به منصه ظهور برسد.

وی افزود: متأسفانه فعالیت روابط عمومی اغلب به سمت انعکاس گردهمایی، نشست و اقدامات روزمره‌ای گرایش یافته و کمتر به صورت علمی و عملیاتی عمل کرده است.

مظفری اظهار کرد: روابط عمومی  استانداری نشست‌هایی را با حضور تعدادی اهالی رسانه برای اجرایی کردن این دستور استاندار برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایکنا از آنجا که رسانه رکنی از دموکراسی است بنابر این نیاز است تا حضور پررنگ در صحنه داشته باشد و هر جایی مسئولی قدم برمی‌دارد رسانه همچون چشم مردم  اقدامات آنها را گزارش دهند تا از این طریق اگر نقدی در فعالیت مسئولان است با مصاحبه با اهل فن و دانش به کمک مدیران بیایند.

پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها، نوعی تقویت نظارت همگانی در فعالیت‌های اجرایی است و اقدام خوبی برای کم کردن فساد، تسریع پروژه‌ها و کاهش آسیب ناشی از نبود نظارت خواهد شد.

بر این اساس اگر استانداری مازندران برای معاونت‌های خود گروه خبری تخصصی بگمارد و فعالیت‌های مدیران و مسئولان به تنور نقد و نظر رسانه‌ای رود علاوه بر اینکه رسانه جایگاه خود را می‌یابد و نقش مؤثر خود را ایفا خواهد کرد.

این نویسنده معتقد است باید مطبوعات و رسانه‌های تخصصی جایگاه خود را در بخش‌ها و معاونت‌های مختلف استانداری بیابند و با برخورداری از حمایت استاندار عملکرد حوزه تخصصی‌شان را به بوته نقد برده و  همچون یک رسانه تراز انقلاب اسلامی برای توسعه استان بکوشند.

انتهای پیام

captcha