خدمات‌رسانی گروه‌‌های سحر هلال احمر 5 استان معین در خوزستان
کد خبر: 3805861
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

خدمات‌رسانی گروه‌‌های سحر هلال احمر 5 استان معین در خوزستان

گروه اجتماعی ـ معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: 5 استان بوشهر، کرمان، البرز، تهران و مرکزی استان‌های معین خوزستان در زمینه امدادرسانی گروه‌های سحر(گروه‌های حمایت‌های روانی و اجتماعی هلال احمر) هستند.

خدمات‌رسانی گروه‌‌های سحر هلال احمر 5 استان معین در خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، علی پهلوان، معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان امروز سه‌شنبه 3 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه گروه‌‌های سحر هلال احمر 5 استان در خوزستان خدمت رسانی می‌کنند، گفت: 5 استان بوشهر، کرمان، البرز، تهران و مرکزی استان‌های معین خوزستان در زمینه امدادرسانی گروه‌های سحر هستند.

وی توضیح داد: ادامه سیلاب و آبگرفتگی در مناطق بالادست و طولانی شدن حضور مردم در اردوگاه‌های اسکان اضطراری باعث  ایجاد فضای نامطلوب به لحاظ روحی و روانی برای سیل زدگان شده است. به همین دلیل گروه‌های سامانه حمایت‌های روانی و اجتماعی هلال احمر موسوم به «سحر» استان‌های معین در مناطق سیل زده خوزستان مستقر شدند.

پهلوان افزود: با توجه به فروکش کردن آب در شعیبیه شوشتر، گروه سحر جمعیت هلال‌احمر استان فارس در آن منطقه مستقر شده و مشغول خدمات رسانی به سیل زدگان است. گروه سحر استان مرکزی هم وارد استان شده و منطقه شوش را تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: همچنین از شنبه 31 فروردین گروه‌های سحر استان‌های تهران، البرز، بوشهر و کرمان خدمات رسانی خود را به سیل زدگان آغاز کردند. از خوزستان نیز 3 گروه سحر در شهرهای هویزه و کارون مستقر شده و خدمات رسانی خود را توسط مددکاران اجتماعی و روانشناسان آموزش دیده عضو سحر آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هر کدام از این گروه‌ها 9 عضو دارند، افزود: از زمان آغاز خدمات رسانی هلال احمر مدیران عامل و معاونان هلال‌احمر استان‌های معین در مناطق سیل زده حضور دارند.

به گفته پهلوان، گروه سحر خوزستان نیز 27 عضو دارد و از آنجایی که بخش عمده جمعیت سیل‌زدگان ساکن اردوگاه های اسکان اضطراری کودکان و نوجوانان هستند، از ظرفیت سایر نهادهای مشابه همانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سمن‌ها برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان سیل زده در اردوگاه‌های اسکان اضطراری استفاده می‌شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نیازمندی‌ها و کمبودهای سیل زدگان در اردوگاه‌های اسکان اضطراری، آب معدنی و اقلام بهداشتی در این مقطع مهمترین نیاز سیل زدگان در اردوگاه های اسکان اضطراری است.

انتهای پیام

captcha