برگزاری کارگاه آموزش تخصصی صوت و لحن در نمایشگاه قرآن کردستان
کد خبر: 3816250
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

برگزاری کارگاه آموزش تخصصی صوت و لحن در نمایشگاه قرآن کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول قرآنی و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: کارگاه آموزشی تخصصی صوت و لحن با حضور رحیم خاکی، قاری بین‌المللی، امروز، ۱۱ خردادماه در سنندج برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزش تخصصی صوت و لحن در نمایشگاه علوم قرآنی کردستان

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کارگاه آموزشی تخصصی صوت و لحن با حضور قاریان، حافظان و مرتلان استان کردستان به صورت تخصصی برگزار شد.
وی افزود: در این کارگاه آموزشی قاریان و مرتلان استان کردستان با نحوه پرورش تارهای صوتی، چگونگی ارتقای توانمندی و مهارت تلاوت قرآن آشنا شدند و سؤالات خود را در این زمینه با استاد برجسته قرآنی مطرح کردند.
گلباغی با اشاره به اینکه در سطوح قرآنی ظرفیت‌های خوبی در کردستان وجود دارد، بیان کرد: برای ارتقای این ظرفیت‌ها نیاز به آموزش‌های مطلوب با حضور اساتید برجسته احساس می‌شود و این با برگزاری این دوره‌ها صورت خواهد گرفت.
وی بیان کرد: این کارگاه آموزشی با هدف مهارت‌افزایی قاریان قرآن کریم در حوزه تخصصی قرائت، از قبیل تجوید، صوت و لحن، زمینه‌سازی تعامل جامعه قرآنی استان کردستان با اساتید قرآنی کشوری، آشنایی با تکنیک‌های قرائت قرآن برگزار شده است.
وی یادآور شد: استاد رحیم خاکی، قاری بین‌المللی میهمان نمایشگاه علوم قرآنی در پایان این کارگاه آموشی آیات پایانی سوره مبارکه مؤمنون را با صوت دلنشین خود تلاوت کرد.
انتهای پیام

captcha