سیر مطالعاتی «با کاروان حسینی»؛ گامی برای تربیت پژوهشگر عاشورایی
کد خبر: 3819943
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

سیر مطالعاتی «با کاروان حسینی»؛ گامی برای تربیت پژوهشگر عاشورایی

گروه معارف ــ مسئول واحد پژوهش مؤسسه فرهنگ عاشورای دزفول با اعلام اینکه طرح سیر مطالعاتی «با کاروان حسینی» ویژه بانوان در حال اجرا است، گفت: هدف اصلی این دوره آشناساختن علاقه‌مندان به پژوهش در حوزه عاشورا با منابع و سندهای قابل اعتماد و اطلاعات اولیه درباره وقایع و شخصیت‌ها است.

سیر مطالعاتی با «کاروان حسینی»؛ گامی برای تربیت پژوهشگر عاشوراییمهربان کلیددار، مسئول واحد پژوهش مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورای دزفول در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، در ارتباط با برنامه‌های واحد پژوهش این مؤسسه گفت: در حال حاضر  طرح سیر مطالعاتی «با کاروان حسینی» ویژه علاقه‌مندان به عضویت در مؤسسه فرهنگ عاشورا در حال اجرا است. این سیر مطالعاتی، دوره‌ای یک ساله است که از محرم سال گذشته ویژه بانوان آغاز شد.

وی اظهار کرد: افرادی که علاقه‌مند به انجام مطالعات و پژوهش در حوزه عاشورا هستند در گام اول باید اطلاعات پایه را درباره وقایع، شخصیت‌ها و منابع اصلی عاشورا داشته باشند. در این سیر مطالعاتی در هر قسمت از بحث، منابعی جهت مطالعه به شرکت‌کنندگان معرفی می‌شود؛ برای مثال در زمینه‌های قیام، کتب معتبر و مناسب معرفی می‌شود و تا پایان دوره شرکت‌کنندگان اطلاعات خوبی از اتفاقات، شخصیت‌ها، تحلیل وقایع و تطبیق آن با مسائل روز پیدا می‌کنند.

کلیددار ادامه داد: این دوره روزهای چهارشنبه در مؤسسه فرهنگ عاشورا تشکیل می‌شود و جلسات پایانی آن در حال برگزاری است. هدف اصلی این دوره آشناساختن علاقه‌مندان به پژوهش در حوزه عاشورا با منابع و سندهای قابل اعتماد و اطلاعات اولیه درباره وقایع و شخصیت‌ها است. این سیر مطالعاتی تاکنون چندین دوره از سوی مؤسسه فرهنگ عاشورای دزفول برگزار شده است.

مسئول واحد پژوهش مؤسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورای دزفول افزود: یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در واحد پژوهش مؤسسه، موضوعی در حوزه شناخت حضرت زهرا(س) است. «بررسی وجه اسوه‌ای حضرت زهرا(س)» پژوهش گسترده‌ای است که به منظور ارائه الگویی متناسب با نیازهای امروز از شخصیت حضرت فاطمه(س) توسط گروه پژوهشی مؤسسه در حال انجام است. در این پژوهش با مطالعه کتب سیره وجه اسوه‌ای حضرت را پررنگ می‌کنیم. مطالعات گروه پژوهش مؤسسه در پایان به صورت منبعی مدون جهت تولید داستان، مقاله یا کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های کنونی واحد پژوهش مؤسسه، برنامه‌ریزی برای محرم امسال و انجام مطالعات در این حوزه است.

انتهای پیام

captcha