ائمه‌جمعه زبان گویای مردم هستند
کد خبر: 3824942
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

ائمه‌جمعه زبان گویای مردم هستند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج با اشاره به اینکه مردم نماز جمعه را به‌عنوان پناهگاه خود می‌شناسند، تأکید کرد: امام‌جمعه زبان مردم و حد واسط بین مردم و مسئولان است لذا شأن پیگیری، سؤال کردن و تذکر دادن را دارد.

ائمه جمعه نباید وابسته به گروه، حزب و جناح خاصی باشند

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سید‌محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام‌جمعه کرج، روز گذشته، 15 تیرماه در آیین تکریم و معارفه مسئولان سابق و جدید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه البرز اظهار کرد: نماز جمعه هدایت‌گری فکری، معنوی و سیاسی جامعه را به عهده دارد.

وی با تأکید بر اینکه در نماز جمعه دین و سیاست عینیت پیدا می‌کند، ادامه داد: نماز جمعه هم ‌مقابل تهدیدات و تهاجمات دشمنان می‌ایستد و مقابله می‌کند و هم اگر نفوذ و رخنه‌ای صورت گرفته باشد در از بین بردن این نفوذ اقدام می‌کند.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب جایگاه رفیع نماز جمعه احیا شد، اضافه کرد: نماز جمعه تجلی نظریه ولایت‌فقیه است و در این پایگاه باشکوه و اجتماع معنوی ـ سیاسی باید همه جریانات سیاسی که اصول و مبانی انقلاب اسلامی و قانون اساسی را قبول دارند حاضر باشند.

نماز جمعه؛ سنگری برای مقابله با تهدیدهای دشمنان
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز نماز جمعه را به سنگری ‌مقابل تهدیدات و حملات دشمن تشبیه کرد و گفت: نماز جمعه باید مدافع اسلام، انقلاب و ارزش‌ها باشد همان‌طوری که در طول سال‌های بعد از انقلاب توطئه‌های بزرگی از بین برده است.

وی در ادامه بابیان اینکه امام‌جمعه باید تبیین‌کننده مبانی نظام و بیانات امامین انقلاب باشد، افزود: امام‌جمعه موضع دارد و ممکن است این موضع با مواضع عده‌ای هم‌خوانی داشته باشد که این به معنای تبعیت از آن جناح و حزب نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه اگر امام‌جمعه‌ای جناحی فکر و حرکت کند به طور قطع موفق نمی‌شود، گفت: امام‌جمعه‌ای که نسبت به‌نظام، انقلاب و مشکلات مردم نگاه به روز نداشته باشد به درد امامت نمی‌خورد و آن تقوای لازم را ندارد.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه امام‌جمعه یعنی کسی که موضع دارد، اظهار کرد: موضع امام‌جمعه باید انقلاب، نظام، امام و رهبری باشد.

وی ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه‌‌‌جمعه‌ سراسر کشور، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانی فرمودند: «مسئولان انقلاب در سرتاسر کشور، ائمه جمعه‌اند. پایگاه‌های هدایت و رهبری مردم در سرتاسر کشور، ائمه جمعه‌اند. سنگرهای دفاع معنوی ‌مقابل دشمنان در سطح جامعه، ائمه جمعه‌اند.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب وظایف سنگینی را برای امامان جمعه بیان کردند، گفت: این به آن معناست که باید تبیین کرد، توضیح داد و دفاع کرد که این به مذاق عده‌ای که دوست دارند مردم ندانند خوش نمی‌آید که سعی در تضعیف جایگاه و یا شخص می‌کنند. در مقطعی هم حذف فیزیکی کردند که شهدای محراب گواه این مطلب هستند.

این مسئول در ادامه اظهار کرد: عده‌ای دوست دارند امام فقط بیاید تعریف کند و برود، خیر، ائمه‌جمعه زبان مردم هستند و در عین‌حال، ضمن رعایت عدالت، از روی انصاف و خیرخواهی، واقع‌بینانه نقد یا سؤال می‌کنند و تذکر می‌دهند و در عین‌حال از مسئولانی که خوب کار می‌کنند، حمایت می‌کنند.

وی افزود: امام‌جمعه هم خودش تقوا دارد و باید داشته باشد و هم مردم را به تقوا و تدین دعوت می‌کند و زمینه‌های باتقوا شدن را تبیین می‌کند.

بهترین راه مبارزه با استکبار
رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با تأکید بر لزوم گفتمان‌سازی بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: بیانیه «گام دوم» و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ازجمله موارد بسیار مهمی است که باید روی آن کار شود.

حسینی‌همدانی با تأکید بر اینکه مسئله مقاومت به‌عنوان بهترین و تنها راه مبارزه و پیروزی بر استکبار باید تبیین شود، گفت: مقاومت امروز یک نظریه است که باید خوب به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یک‌نهاد حاکمیتی هم هست و مربوط به رأس نظام اسلامی است، گفت: دستگاه‌های حکومت باید به او کمک کنند و در خدمت او باشند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با تأکید بر اینکه نماز جمعه از نظام اجرایی و دولت‌ها جداست و مستقل عمل می‌کند، گفت: امام‌جمعه منصب اجرایی نیست و در امور اجرایی هم ورودی ندارد و در عزل و نصب‌ها نیز دخالتی نمی‌کند اما به خاطر اشراف و ارتباطات معنوی با مردم و مسئولان ارشادات اقناعی دارد و تذکراتی می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مردم نماز جمعه را به‌عنوان پناهگاه خود می‌شناسند، تأکید کرد: امام‌جمعه زبان مردم و حد واسط بین مردم و مسئولان است لذا شأن پیگیری، سؤال کردن و تذکر دادن را دارد.

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با تأکید بر اینکه امام‌جمعه باید آگاه از مسائل سیاسی و رایج در جامعه باشد، اضافه کرد: امروز در سطح کشور در پرده سینماها فیلم‌هایی اکران می‌شود که معنویت جامعه را مورد خطر قرار داده است لذا امام‌جمعه باید مطلع باشد که آیا چنین اتفاقی در جامعه می‌افتد.

حسینی‌همدانی بیان کرد: انقلاب اسلامی پیش از آنکه تغییر و تحول سیاسی باشد و بخواهد قدرت را جابه‌جا کند یک جریان فکری ـ عقیدتی مبتنی بر مبانی عمیق اسلامی به رهبری الهی امام(ره) و پشتوانه قوی مردمی بود که در کنار هم قرار داشت و به نتیجه رسید و پیروز شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همین عناصر موجبات تهاجم گسترده به انقلاب را فراهم کرد، اظهار کرد: این سه عنصر قوی بغض مستکبران را تشدید کرده و اقدام به توطئه می‌کنند که البته تا امروز هم نتوانستند آسیبی به انقلاب بزنند.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: باوجود حرکات گسترده مستکبران علیه نظام اسلامی؛ انقلاب اسلامی در قلوب مردم دنیا ریشه دواند و توسعه پیدا کرد و منشأ بیداری انسان‌ها نه‌فقط مسلمان‌ها بلکه بیداری همه‌ انسان‌های طالب رشد و تعالی شد.

وی با بیان اینکه یک بیداری اسلامی در جهان بشری بعد از انقلاب اسلامی واقع شد، گفت: انقلاب اسلامی بسیاری از دستورات فراموش‌شده اسلام را دوباره احیا و زنده کرد و به متن زندگی و جامعه مردم برگرداند.

در این آئین از اقدامات و فعالیت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین ‌ابوالفضل بنی‌احمدی‌ قدردانی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین ‌مهدی راست‌روش‌، با حکم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به مسئولیت نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان البرز منصوب و معرفی شد.
انتهای پیام

captcha