آسیب‌شناسی مسابقات قرآن خوزستان در سال‌های گذشته و حضور چهره‌های جدید
کد خبر: 3827762
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
مسئول کمیته فنی مسابقات قرآن خوزستان:

آسیب‌شناسی مسابقات قرآن خوزستان در سال‌های گذشته و حضور چهره‌های جدید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول کمیته فنی مرحله استانی چهل‌ودومین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم خوزستان با اشاره به برگزاری با کیفیت مسابقات قرآن به نکاتی همچون آسیب‌شناسی مسابقات قرآن در سال‌های گذشته و حضور چهره‌های جدید اشاره کرد.

شریفی

علی شریفی، مسئول کمیته فنی مرحله استانی چهل و دومین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: این دوره در روز اول در 9 رشته و در روز دوم در هشت رشته قرآنی در دو روز 20 و 21 تیرماه در مجموعه امام رضا(ع) شهرک نفت همزمان در 4 سالن به تفکیک رشته و تعداد شرکت‌کنندگان برگزار شد.

وی ادامه داد: داوران این دوره از مسابقات در بخش آقایان در رشته‌های قرائت و ترتیل؛ دکترمهدی دغاغله (لحن) و قاسم بستانی(وقف وابتدا)، قاسم مقدمی(صوت) و حیدر کسمائی (تجوید) از قم و در سالن دوم مربوط به مسابقات رشته حفظ، اذان و دعاخوانی حمیدچنانی (صحت حفظ)، مجید آذربو (لحن)، احمدرضا درخشان (صوت)، مجید سعیداوی (فصاحت تلفظ)، انور دغاغله (وقف و ابتدا)، گودرزی (اصول اجرای دعا‌خوانی) بودند که رئیس هیئت داوران در بخش آقایان دکتر دغاغله بود.

شریفی گفت: در بخش بانوان در رشته‌های قرائت، ترتیل و دعاخوانی خیریه عچرش (وقف وابتدا)، سیده خلود موسوی(تجوید)، نرگس سالمی(لحن)، منظر نویدی(صوت)، سهام بنی نعمه (اصول اجرای دعا‌خوانی) و در سالن دوم در بخش حفظ ایمان تمیمی (فصاحت تلفظ)، وفا سلامات (وقف وابتدا)، الهام سلامات (لحن) و فخریه سیلاویان (صوت) و صدیقه لویمی (صحت حفظ) گروه داوری به سرپرستی مژگان خان‌بابا بودند که داوری را بر عهده داشتند.

آسیب‌شناسی مسابقات در سال گذشته تاکنون

مسئول کمیته فنی مرحله استانی چهل و دومین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم خوزستان، افزود: به دلیل بالا بودن کیفیت مسابقات و بهره‌مندی شرکت‌کنندگان از این رویداد، رشته‌ها به‌صورت جداگانه در دو بخش آقایان و بانوان با توجه به آسیب‌شناسی از مسابقات در سال‌های گذشته و با در نظرگرفتن نقات ضعف و قوت وضعیت نسبت به برنامه‌ریزی و برگزاری مطلوب در این دوره از مسابقات و با همکاری و مساعدت مدیرکل اوقاف خوزستان مسابقات به‌خوبی برگزار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رقابت در رشته قرائت تحقیق خیلی نزدیک بود، برای اولین‌بار در مرحله استانی با تشخیص هئیت داوران و کمیته فنی مسابقات بین شش نفر اول یعنی سیدجاسم موسوی، صالح دغاغله، مهدی سیاحی، علی حزبیان، سیدعباس موسوی و خلیل سواری‌ مرحله مقدماتی فینال برگزار شد.

شریفی افزود: نکته حائز اهمیت مسابقات اینکه بعد از تلاوت هر شرکت‌کننده کارنامه ریز نمرات وهمچنین لوح فشرده تلاوت آماده و به آن‌ها تحویل داده می‌شد.

وظایف کمیته فنی مسابقات قرآن 

وی گفت: وظیفه کمیته فنی مسابقات رسیدگی به مواردی همچون دعوت از داوران، اعطای کارنامه، اعطای لوح فشرده قرائت شرکت‌کنندگان، پذیرش متسابقان طبق فهرست ارسالی از مرحله شهرستانی، تنظیم و تهیه فرم داوری به تفکیک رشته‌های ارسالی از ستاد مسابقات سازمان مرکزی، رسیدگی به اعتراضات شرکت‌کنندگان و بررسی نتایج اعلام شده از سوی هئیت داوران است. همچنین برگزاری فینال در رشته قرائت هم بر عهده کمیته فنی بود.

شریفی گفت: ما امسال شاهد حضور چهره‌های جدید در مسابقات بودیم؛ مثلاً در رشته‌های قرائت و اذان و همچنین حفظ 5 جزء و 10 جزء افراد جدیدی در مسابقات شرکت داشتند.

مسئول کمیته فنی مرحله استانی چهل و دومین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم خوزستان بیان کرد: جدا کردن رشته‌ها در چهار سالن سبب شد تا داوران با تمرکز بیشتری بر نمرات و محاسبه آن‌ها دقت داشته باشند. همچنین در مرحله فینال رشته قرائت هم فرصت بیشتری به قاریان داده شد تا خودشان را مطرح کنند. اگر بیشتر روی مرحله شهرستانی کار شود، چهره‌های جدید بیشتری در مسابقات خود را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام

captcha