تقسیم ناعادلانه بودجه‌ قرآنی/ نتیجه تشکیل اتحادیه مدغم
کد خبر: 3830725
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
ایکنا خوزستان گزارش می‌دهد؛

تقسیم ناعادلانه بودجه‌ قرآنی/ نتیجه تشکیل اتحادیه مدغم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در پی رسمیت یافتن اتحادیه مدغم مؤسسات قرآن در سراسر کشور، مؤسسات قرآنی استان خوزستان با دیدگاهی مثبت به آن می‌نگرند و معتقدند تا پیش از این بودجه قرآنی بوده، اما برخی آن را به نفع خود تقسیم می‌کردند. حالا مؤسسات قرآنی منتظر نتیجه‌ این میزان هزینه و زمانی که صرف ادغام شده هستند.

موسوی‌زاده

در پی انتشار بیانیه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اتحادیه مدغم مؤسسات قرآن در سراسر کشور رسمیت یافت. حال همه مؤسسات قرآنی منتظر هستند تا نتیجه‌ای را که برایشان در پی این اتحاد صورت خواهد گرفت ببینند. 
متن زیر گفت‌وگوی ایکنا خوزستان، با مدیرعامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآن استان و برخی از مدیران مؤسسات قرآنی در این زمینه است. 

سیدمریم موسوی‌زاده، مدیرعامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآن استان خوزستان، در این زمینه گفت: با توجه به آنچه در بیانیه آمده و استان‌هایی را که اتحادیه مدغم و اتحادیه تشکل‌ها در آن با هم مشکل داشتند برای برگزاری انتخابات تعیین هیئت مدیره و بازرسان مختار گذاشته است، در استان خوزستان ضرورتی برای برپایی این انتخابات نیست چرا که اتحادیه در حال شکل‌گیری است و با آرامش به کارش ادامه می‌دهد. ما پیش از این بدون مشکل و با همکاری خوب نهادها و ادارات استان به کار ادامه می‌دادیم و نیازی به برگزاری مجدد انتخابات وجود ندارد.

وی گفت: از نظر ما اتفاق خاصی نیفتاده چرا که اتحادیه مدغم استان خوزستان بدون چالش برنامه‌های خود را به پیش می‌برد.

محمود حمیداوی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مدغم استان خوزستان، اظهار کرد: در پی این اتفاق و اعلام رسمی شکل‌گیری اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی باید به این نکته توجه داشت که بودجه قرآنی وجود داشت اما به دست کسانی بود که به نفع خودشان آن را تقسیم می‌کردند. سه ماه دیگر استان‌ها باید برای انتخابات دور جدید هیئت مدیره آماده شوند و دیگر بهانه‌ای برای اینکه اتحادیه قبلی یعنی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت وجود ندارد که نتواند برنامه‌های گذشته خود را به پیش ببرد وجود ندارد.

وی گفت: هیئت رسیدگی به امور اتحادیه، تفکیک‌های اسنادی و مالی را که در گذشته رخ داده بود را در یک مسیر و به سمت اتحادیه مدغم هدایت می‌کند. 26 مردادماه جلسه مجمع عمومی اتحادیه مدغم در اردبیل تشکیل می‌شود که جزئیات آن بعداً اعلام خواهد شد.

زهرا پورکاوره، مدیر مؤسسه قرآنی نورالایمان شهرستان کارون، به خبرنگار ایکنا گفت: امیدواریم اتفاقات خوبی در پی این اتفاق برای مؤسسات رخ دهد؛ باید ببینیم نتیجه چیست چون این چند سال خیلی هزینه و وقت برای ادغام این اتحادیه صرف شد.

وی ادامه داد: البته در این مدت اتحادیه تشکل‌ها فعالیت خود را داشت. امیدواریم با این اتفاق مشکلات برطرف شود و قطعاً این یکی شدن خوب است و با این ادغام آمارها واقعی خواهد شد. امیدوارم مطالبات مؤسسات به حق داده شود. ما که مجوزمان از سوی ارشاد است و همه مدارکمان کامل است اما مؤسساتی که زیر نظر تبلیغات اسلامی بودند آنچه را که چارچوب‌های اتحادیه مدغم می‌خواهد، ندارند و نگران این موضوع هستیم که این ناهماهنگی در وضعیت مؤسسات باعث شود که بلاتکلیف بمانیم.

انتهای پیام

captcha