سهمیه اعزامی خوزستان به مسابقات سراسری قرآن ‌اعلام شد
کد خبر: 3831022
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

سهمیه اعزامی خوزستان به مسابقات سراسری قرآن ‌اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سهمیه شرکت‌کنندگان استان خوزستان در چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد.

شویع‌نژاد

حجت‌الاسلام حمید شویع‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، سهمیه این استان ‌در چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را اعلام کرد.

وی بیان کرد: در بخش آقایان و در رشته قرائت 2 نفر، رشته حفظ کل 2 نفر، رشته حفظ بیست جزء 1 نفر، رشته ترتیل 1 نفر و رشته‌های اذان، دعاخوانی، حفظ ده جزء، حفظ موضوعی، معارف و احادیث هر کدام یک نفر سهمیه استان خوزستان است. همچنین در بخش بانوان در رشته قرائت 1 نفر، حفظ کل 1 نفر، حفظ بیست جزء 1 نفر، ترتیل 1 نفر، دعاخوانی 1 نفر، حفظ ده جزء 1 نفر، به مرحله سراسری مسابقات قرآن راه خواهند یافت.

شویع‌نژاد گفت: استان خوزستان و افرادی که در سال گذشته و همچنین در مسابقات ارگان‌های وزارتخانه‌ای، دانشگاهی و حوزه علمیه رتبه‌های برتر را از آن خود کردند، دارای معافیت و اعزام مستقیم هستند. محمد سیلاوی در رشته حفظ ده جزء، صاحب شریفی در رشته تفسیر قرآن، سلمان اصل‌غوابش در رشته قرائت، سنا منبوهی در رشته ترتیل، افراد اعزامی با سهمیه به مرحله سراسری مسابقات را تشکیل می‌دهند. همچنین در بررسی‌های مجدد صورت گرفته بین آثار ارسالی گروه‌های تواشیح استان خوزستان، گروه حسنین اهواز به مرحله نیمه نهایی مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی کشور راه یافت.

وی درباره افزایش سهمیه استان خوزستان برای شرکت در مسابقات کشوری گفت: همه تلاش ما برای افزایش سهمیه در رشته‌های قرائت، ترتیل و معارف است که تا پیش از برگزاری مسابقات کشوری رایزنی‌های خود را با مرکز امور قرآنی سازمان ادامه خواهیم داد. اداره امور قرآنی اوقاف خوزستان فراخوان خود را برای اعلام حضور افراد دارای رتبه‌های برتر در مسابقات دیگر نهادها اعلام کرده اما اگر فردی هنوز خود را به عنوان رتبه برتر به اوقاف معرفی نکرده است در چند روز آینده می‌تواند مدارک خود مبنی بر کسب رتبه برتر در سطح کشور را برای ما ارسال کرده تا برای مرکز فرستاده شود و پس از بررسی‌های لازم برای اعزام با سهمیه اقدام شود.

انتهای پیام

captcha