سینمای کودک و نوجوان در حقیقت سینمای خانواده است
کد خبر: 3837014
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳

سینمای کودک و نوجوان در حقیقت سینمای خانواده است

گروه فرهنگی ــ دبیر اجرایی‌ جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان خوزستان با تأکید بر ضرورت همراهی خانواده‌ها با کودک و نوجوان برای تماشای فیلم‌های جشنواره، گفت: سینمای کودک و نوجوان در حقیقت سینمای خانواده است.

سینمای کودک و نوجوان در حقیقت سینمای خانواده است

سید امین سپهریان، دبیر اجرایی سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: این جشنواره همزمان با سراسر کشور از 31 مرداد در سینما هلال اهواز آغاز شده و تا 4 شهریور ادامه دارد.

وی درباره بخش‌های مختلف جشنواره همچون پخش فیلم، سینما خاطره و کارگاه‌های آموزش و جلسات نقد فیلم اظهار کرد: 10 فیلم در این جشنواره اکران می‌شود که تولید سینمای ایران، مکزیک و فرانسه بوده و برخی انیمیشن و برخی واقعی هستند. در کنار این جشنواره، بخشی به نام سینما خاطره داریم که در آن فیلم‌های خاطره‌انگیز سینمای کودک و نوجوان ایران در مناطق سیل‌زده خوزستان به نمایش در می‌آیند.

سپهریان درباره کارگاه‌های آموزشی نیز گفت: آموزش عروسک‌سازی، مهارت‌های اندیشیدن در سینمای کودک و نوجوان، ورود به دنیای فیلم‌سازی، تحلیل روانشناختی فیلم‌های کودک و نوجوان،‌ از جمله عناوین این کارگاه‌ها هستند.

دبیر اجرایی سی‌و‌دومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان خوزستان ادامه داد: یکی از ویژگی‌های جشنواره امسال، نقد و بررسی فیلم‌ها توسط سی داور کودک و نوجوان است که پیش از این تحت آموزش قرار گرفتند. این کودکان و نوجوانان در جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها حضور دارند.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت همراهی خانواده‌ها با کودک و نوجوان برای تماشای فیلم‌های جشنواره، بیان کرد: سینمای کودک و نوجوان در حقیقت سینمای خانواده است. انتظار داریم که کودک به اتفاق خانواده در سینما بنشیند و به تماشای فیلم‌ها بپردازد و هر جا طرح مسئله‌ای صورت می‌گیرد رفع ابهام شود؛ چراکه کار کودک در وهله اول جنبه آموزشی دارد.

سینمای کودک و نوجوان در حقیقت سینمای خانواده است

انتهای پیام

captcha