القای شبهه و انحراف افکار از اهداف جنگ نرم دشمنان است
کد خبر: 3838216
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

القای شبهه و انحراف افکار از اهداف جنگ نرم دشمنان است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج تعویض و انحراف افکار و انگیزه به شناخت غلط را از ابزارهای جنگ نرم برشمرد و گفت: یکی از اهداف دشمن رواج شبهه در باورهای دینی، اجتماعی و مبانی فلسفی و اعتقادی است.

القای شبهه و انحراف افکار از اهداف جنگ نرم دشمنان است

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، ششم شهریور در «همایش بزرگ طلاییه داران تبلیغ و فعالان مسجد» و «آیین معارفه سرپرست جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز»، مسجد را مرکز تمدن سازی، بازسازی معنوی، بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی و مقابله با دشمن برشمرد و اظهار کرد: مسجد مرکز تربیت جوانِ مؤمنِ متعهدِ انقلابی است.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت‌های امام جماعت مسجد و امام مسجد، گفت: امام مسجد محور همه‌های کارهای مسجد است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با بیان اینکه امامت مسجد شغل نیست، افزود: به مسئولیت امامت مسجد نباید به‌عنوان یک شغل نگاه کرد چراکه امام روزانه در مسجد گردهمایی داشته و ارتباط مستمری با اقشار مردم دارد که باید مغتنم شمرده شود.

حسینی‌همدانی با تأکید بر اینکه مسجد باید پایگاه فعالیت‌های اجتماعی باشد، گفت: مسجد به تعبیر رهبر معظم انقلاب خاک‌ریز فرهنگی است.

وی با بیان اینکه امروزه نفوذ فرهنگی دشمن به‌شدت در حال افزایش است، گفت: دین و احکام الهی مورد آماج قرار گرفته و همه تلاش‌های دشمنان معطوف به از بین بردن دین و ایمان در عامه مردم به‌خصوص جوانان گردیده است.

امام‌ جمعه کرج با بیان اینکه مسجد می‌تواند حرکت فرهنگی ایجاد کند، یادآور شد: مسجد می‌تواند در مقابل هجمه‌های فرهنگی مقابله کند و بصیرت افزا باشد.

این مسئول در ادامه با اشاره به مفهوم جنگ نرم، افزود: جنگ نرم یک پدیده جدید نیست و از اول خلقت بشر تاکنون نیز در جریان بوده است.

وی شروع جنگ نرم را با فریب آدم و حوا توسط شیطان دانست و گفت: با دو جنبه «روانی و علمی» و «نظری و فکری» جنگ نرم ایجاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه بنیان‌گذار جنگ نرم در عالم شیطان است، ادامه داد: شیطان برای فریب آدم و حوا اعتماد آنان را جلب کرد و قسم خورد سپس بانفوذ در فکر آن‌ها وادار به عملشان کرد و بر آنان غلبه پیدا کرد.

حسینی‌همدانی در ادامه به مقایسه جنگ نرم و جنگ سخت پرداخت و گفت: جنگ نرم پیچیده‌تر از جنگ سخت است و دشمن به دنبال تصرف فکر و اندیشه طرف مقابل است.

وی با بیان اینکه راه رسیدن به منافع و مصالح، شناخت درست و دقیق از مصالح و منافع است، گفت: دشمن درصدد دوری و عوض کردن منافع و مصالح است تا منافع خود را تأمین کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ریشه جنگ نرم را در تصرف دیگران دانست و تأکید کرد: هدف جنگ نرم تغییر فکر، القای شبهه و جلب اعتماد به سمت دشمن است.
حسینی‌همدانی تعویض و انحراف افکار و انگیزه به شناخت غلط را از ابزارهای جنگ نرم برشمرد و گفت: یکی از اهداف دشمن رواج شبهه در باورهای دینی، اجتماعی و مبانی فلسفی و اعتقادی است.

وی اثرگذاری بر افکار و زندگی افراد و تغییر در مسیر را از اهداف جنگ نرم نام برد و گفت: در جنگ نرم ابتدا فکر را عوض و سپس انگیزه عمل به فکر غلط را در شخص ایجاد می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان البرز با بیان اینکه همه انبیاء الهی درگیر جنگ نرم بودند، عنوان کرد: وظیفه روحانیت در این جبهه این است که افکار مردم را تصحیح و اعتماد مردم را جلب کند تا مردم یقین کنند که روحانیت خیرخواه آنان است.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه انبیاء الهی باید جلب اعتماد می‌کردند، افزود: انبیا الهی در دل مردم نفوذ داشتند و خدمت گذار دین و مردم بودند.

وی با اشاره به سرانه پایین مطالعه در میان مردم، جبران این خلأ در جامعه را متوجه مسجد دانست و گفت: ارکان مسجد باید در این موضوع ورود کنند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با تأکید بر اینکه جنگ نرم همه‌چیز را از بین می‌برد و جدی است، خطاب به روحانیون و ائمه مساجد تأکید کرد: صادقانه وارد عمل خدمت به مردم شوید.

این مسئول بدبین کردن مردم نسبت به روحانیت را یکی از شگردهای جنگ نرم برشمرد و خطاب به روحانیون، گفت: باید با عمل خود این بدبینی را از بین ببرید و فکر صحیح به مردم دهید و با جلب اعتماد کاری کنید که مردم شمارا خادم خود بشناسند.

وی در بخش دیگری از بیانات خود در توصیه‌هایی به ائمه مساجد، گفت: «سه وعده نماز را در مسجد بخوانید»، «به جوانان مسجد اجازه کار دهید و بامحبت و دوستی با آنان ارتباط بگیرید»، «مسجد را مرکز فعالیت‌های اجتماعی، مرکز مقاومت فرهنگی و مرکز تربیت فکر و اندیشه قرار دهید»، «برنامه داشته باشید»، «با زبان قوم با مردم سخن بگوید»، «سعه‌صدر داشته باشید و باحوصله کارکنید»، «روشن و شفاف کارکنید»، «حساب مسجد را تأسیس کنید» و «برای طول سال تقویم داشته باشید».

رئیس بنیاد مهدویت استان البرز با تأکید بر اینکه خدام و هیئت‌امنا بازوان امام و ارکان مسجد هستند، در توصیه‌هایی به خدام، افزود: خدام باید باسواد، کار بلد، وقت‌شناس و وظیفه‌شناس باشند و نظافت مسجد را کار اصلی خود بدانند.

حسینی‌همدانی در توصیه‌هایی به هیئت‌امنا مساجد نیز افزود: هیئت‌امنا باید باسواد باشند و فقط جنبه مادی آنان در نظر گرفته نشود بلکه باید طراح و خلاق باشند.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن تشکر از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا سعیدی رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منطقی سعادتی به‌عنوان سرپرست جدید این مرکز در استان البرز معرفی شد.
انتهای پیام

captcha