رسیدن به تمدن نوین اسلامی در دستور کار دولت قرار گیرد
کد خبر: 3838638
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

رسیدن به تمدن نوین اسلامی در دستور کار دولت قرار گیرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اهواز با اشاره به اولویت‌های کاری دولت در حوزه فرهنگ، بیان کرد: خودسازی جامعه، خودپردازی و نهایتاٌ رسیدن به تمدن نوین اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

نماز جعه

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز، امروز، 8 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: انسان فقیری در راه خداست و اگر ارتباط خود را با مبدا هستی قطع کند، نابود خواهد شد. انسان نیازمند ارتباط با خدای متعال است و این ارتباط یا با واسطه و یا بدون واسطه اتفاق می افتد.

وی با اشاره به ارتباط با واسطه با خداوند، افزود: در این زمینه تنها مسیری که برای رسیدن به قرب الهی تعریف شده است، مسیر اهل بیت است. محال است که کسی در جهان هستی به قرب الهی برسد و این کار بدون همراهی با اهل بیت و انسان کامل اتفاق بیافتد.

امام جمعه اهواز با اشاره به آغاز ماه محرم، تصریح کرد: ماه محرم تجلی حقیقت ولایت است زیرا همه واجبات الهی و احکام الهی در بحث ارتباط با خداوند در آن رقم می خورد و زمینه برای پاکیزه شدن انسان و همراهی با انسان کامل فراهم می شود.

موسوی‌فرد ادامه داد: تجلیات کربلا می تواند انسان را کربلایی کند. اکنون که در آستانه ورود به ماه محرم قرار گرفته ایم، باید یکسری از آداب حتما رعایت شود زیرا بدون انجام این آداب شخص نمی تواند برای رسیدن به قرب الهی خود را با انسان کامل همراه کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مباحث در هر نظام سیاسی تشخیص اولویت ها است، گفت: یکی از مهمترین مباحثی که باید مورد توجه مسولان نظام قرار بگیرد، تشخیص اولویت ها است. بدون اولویت سنجی توان و انرژی کشور به درستی هزینه نمی شود و همچنین آفت مشکلات کشور و جامعه را می آزارد.

امام جمعه اهواز بیان کرد: مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با اعضای دولت فرمودند که اقتصاد و فرهنگ دو مساله مهم برای کشور است. فرهنگ هویت یک ملت است و توسعه اقتصادی و دستیابی به موفقیت در این زمینه بدون حفظ فرهنگ بی فایده است.

موسوی‌فرد بیان کرد: مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همه و همه ذیل و در حاشیه فرهنگ قرار دارند. مقام معظم رهبری می فرمایند ملت غالب ملتی است که فرهنگ آن ملت غالب باشد و با غلبه فرهنگی می توان به غلبه اقتصادی و سیاسی دست پیدا کرد و از این رو باید به مساله فرهنگ توجه ویژه ای شود و در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: وقتی فرهنگ صحیح اسلامی بیاید، همه چیز را به دنبال خود می آورد و در سایه آن می توان به هر آنچه که مهم و نیاز است دست پیدا کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به اولویت های کاری دولت در حوزه فرهنگ، عنوان کرد: خودسازی جامعه، خودپردازی و نهایتا رسیدن به تمدن نوین اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

موسوی فرد با تاکید بر توجه به محدوده شهرستان کارون خاطرنشان کرد: وقتی انسان بخواهد کاری را انجام دهد ابتدا باید مطالعه کند و سپس نتیجه مطالعات خود را عملیاتی کند و متاسفانه در بسیاری از رفتارها و اقدامات گذشته مطالعه کمتر مورد توجه قرار گرفته است. چند سالی است که محدوده شهرستان کارون به درستی مشخص نیست.

وی گفت: مناطقی مانند مشعلی و اسلام شهر از جمله مناطقی هستند که با توجه به وضعیت موجود به آن ها توجه نمی شود. باید تکلیف مردم را در این مناطق حل کرد زیرا هر بار به آن ها گفته می شود که زیر مجموعه شهرستان کارون یا اهواز هستند و هیچکدام از مسولان مشکلات این مناطق را مرتفع نمی کنند.

انتهای پیام

captcha