حج 98 در کمال عزت و امنیت برگزار شد/ احتمال راه‌اندازی عمره بعد از ماه صفر
کد خبر: 3840976
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
رشیدیان:

حج 98 در کمال عزت و امنیت برگزار شد/ احتمال راه‌اندازی عمره بعد از ماه صفر

گروه جامعه ــ رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: انتظارات رهبر معظم انقلاب مبنی حفظ بر عزت و کرامت حجاج ایرانی در حج 98 تحقق پیدا کرد و حجاج ایرانی هم نظم و معنویت خوبی را از خود بروز دادند.

حج 98 در کمال عزت و امنیت برگزار شدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حج و زیارت؛ علیرضا رشیدیان، رئیس این سازمان که امروز 17 شهریورماه، با آخرین پروازهای حجاج به کشور اسلامی بازگشت، گفت: امروز آخرین پرواز بازگشت حجاج حج تمتع ۹۸ است و تا پایان وقت امروز تمامی حجاج به کشور بازمی‌گردند.

وی افزود: دیروز آخرین پرواز حجاج حاضر در مکه بود و حجاج حاضر در مدینه هم امروز همگی به کشور بازمی‌گردند.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص کیفیت حج ۹۸ گفت: امسال شرایط بهتری از همکاری کشور میزبان را شاهد بودیم و مراسم حج در کمال عزت و امنیت برگزار شد.

وی با بیان اینکه شرایط بهتری از خدمات در حج امسال برقرار بود، گفت: عزت حجاج ایرانی به خوبی توسط کشور میزبان رعایت شد.

رشیدیان تصریح کرد: منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عزت و کرامت حجاج ایرانی به خوبی انجام گرفت، البته حجاج ایرانی هم نظم و معنویت خوبی را از خود بروز دادند.

وی افزود: نظم و معنویت در حجاج ایرانی به خوبی موج می زد به گونه‌ای که وزیر حج عربستان نیز در دیدار اخیر به موضوع نظم اذعان داشت.

رشیدیان در خصوص تاریخ برنامه‌ریزی‌ها برای عمره نیز اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها موضوع عمره برای بعد از ماه صفر خواهد بود، چرا که تا ماه صفر هم ایران و هم شرایط عربستان مهیای عمره‌گزاران نیست، امیدواریم در ۱۵ روز آینده پاسخ لازم را از وزارت حج عربستان دریافت کنیم و اگر این مهم صورت گیرد، ساماندهی و سازماندهی بعد از ماه صفر انجام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص موضوع حقوق شهدای منا و مسجدالحرام نیز اظهار کرد: در رابطه با شهدای منا نیز چندین جلسه مذاکراتی داشتیم و نامه رسمی بنده و حجت‌الاسلام نواب برای وزارت حج عربستان و امیر مکه ارسال شد.

وی افزود: در خصوص حقوق شهدای مسجد‌الحرام و دادگاه شرکت بن لادن، یک ذهنیتی برای مردم به وجود آمده بود که تبرئه شدن این شرکت به معنای این است که حقوق شرعی شهدای مسجدالحرام فراموش می‌شود، در حالی که این‌گونه نیست و حقوق شرعی این شهدا موضوعی بین ما و کشور عربستان است و موضوع شرکت نیز بحث حقوقی بین آن‌ها در دادگاه است.

رشیدیان همچنین درباره آمار فوتی‌های حج امسال نیز اظهار کرد: امسال متأسفانه 19 نفر از حجاج ایرانی در زمان حضور در سرزمین وحی فوت کردند که از این تعداد 7 نفر در عربستان دفن شدند.

انتهای پیام

captcha