اساتید حوزه‌های علمیه منش انقلابی را منتقل کنند
کد خبر: 3842351
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

اساتید حوزه‌های علمیه منش انقلابی را منتقل کنند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، وظیفه اساتید حوزه‌های علمیه را انتقال منش انقلابی و مسئولیت‌شناسی در کنار درس و بحث حوزوی دانست و گفت: در دوره جدید مدیریت حوزه‌های علمیه به مسائل علمی و اخلاقی توجه ویژه‌ای شده است.

استادان حوزه‌های علمیه منش انقلابی را منتقل کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، 24 شهریورماه در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز با ارائه گزارشی از عملکرد یک سال گذشته تحصیلی در حوزه‌های علمیه استان گفت: برگزاری آزمون شفاهی 350 طلبه برای اولین‌بار در داخل استان، برگزاری درس خارج فقه، راه‌اندازی مدارس تخصصی فقه و اصول، برگزاری کارگاه تلبس و مراسم عمامه‌گذاری برای 100 طلبه در سال گذشته و ساماندهی و اعزام 500 نفر از مبلغان و تکمیل طرح‌‌های عمرانی نیمه‌تمام، از جمله اقدامات ارزشمند حوزه‌های علمیه استان است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بحران حوزه‌های علمیه استان برای کمک به سیل‌زدگان در روزهای نخست امسال افزود: روحانیون استان در قالب اعزام نیروهای جهادی به گلستان، لرستان و خوزستان و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، سرآمد بودند و نتایج مثبتی را در پی داشت.

امام جمعه تبریز وظیفه استادان حوزه‌های علمیه را انتقال منش انقلابی و مسئولیت‌شناسی در کنار درس و بحث حوزوی دانست و اضافه کرد: در دوره جدید مدیریت حوزه‌های علمیه، به مسایل علمی و اخلاقی توجه ویژه‌ای شده است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی حضور طلاب و روحانیون در مسائل اجتماعی و فضای مجازی با شرط رعایت شئون روحانیت را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: حوزه‌های علمیه ما باید روزی برسد که آمادگی پاسخگویی به 100 درصد نیازها باشد و حضور در فضای مجازی یکی از این بسترهاست.

انتهای پیام

captcha