آرمان‌گرایی و کمال‌طلبی در حوزه فکر و نظر باشد
کد خبر: 3844455
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳

آرمان‌گرایی و کمال‌طلبی در حوزه فکر و نظر باشد

گروه معارف ــ مدیر مرکز فرهنگی عصرظهور اهواز با بیان اینکه آرمان‌گرایی و کمال‌طلبی باید در حوزه فکر و نظر باشد، گفت: در عمل، باید به همان اندازه که می‌توانیم و امکانات داریم عمل کنیم و نقطه مکمل آرمان‌گرایی و کمال‌طلبی، واقع‌بینی است.

موسوی

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سیدمنصور موسوی، مدیر مرکز فرهنگی عصرظهور اهواز در نشست فصلی مدیران و کادر این مجموعه که روز گذشته، 1 مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که پیش روی تشکیلات دینی قرار دارد، این است که مدعیان دین معمولاً دچار خطای محاسباتی می‌شوند و دلیل آن هم نوعاً محاسبه جریان حق است. چراکه این جریان پیچیده است و با منطق ریاضی قابل تحلیل نیست. 

وی با بیان اینکه دلیل خطای محاسبات دو مسئله؛ عدم اعتماد به وعده‌های الهی و تسویلات شیطان(فریب و مکر و اغوا) است، افزود: مهم‌ترین عامل رشد یک تشکیلات، آرمان‌گرایی و کمال‌طلبی است. براساس حدیث امام علی(ع) مبنی بر «لكلِ شيءٍ آفةٌ» برای هر چیزی آفتی است؛‌ آفت آرمان‌گرایی و کمال‌طلبی، وسواس فکری و لذت‌نبردن از داشته‌ها و فعالیت‌ها است.

موسوی با بیان اینکه آرمان‌گرایی و کمال‌طلبی باید در حوزه فکر و نظر باشد، گفت: در عمل، باید به همان اندازه که می‌توانیم و امکانات داریم عمل کنیم و نقطه مکمل آرمان‌گرایی و کمال‌طلبی، واقع‌بینی است.

مدیر مرکز فرهنگی عصرظهور اهواز گفت: آفت کمال‌گراها، وسواس کمال‌گرایی است به معنای دیگر شیطان هرکس را از راه خودش منحرف می‌کند. فهم اشتباه از کمال‌گرایی است که باعث انحراف می‌شود و آن کمال گرایی در ناحیه ذهن است؛‌ در عمل باید به اندازه توان تلاش کرد.

وی بیان کرد: براساس فرموده پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «مُدَارَاةُ اَلنَّاسِ نِصْفُ اَلْإِيمَانِ» نباید در عمل سخت گرفت؛ نقطه مکمل آرمان‌گرایی، واقع‌بینی است. غیر از این محکوم به شکست است. باید در صحنه عمل با توجه به واقعیت‌ها یکدیگر را ارزیابی کنیم چراکه کمال‌گرایی در موضوع مقایسه، سنجش دیگران را دچار اشکال می‌کند.

انتهای پیام 

captcha