ضرورت حفظ حیا و تقوا در برخورد با مردم جامعه است
کد خبر: 3847113
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

ضرورت حفظ حیا و تقوا در برخورد با مردم جامعه است

گروه سیاسی-امام جمعه خوی گفت: ضرورت حفظ حیا و تقوا در برخورد با مردم جامعه بوده و حیا در انسان یکی از ویژگی ها و خصلت های مهم است و نقش اساسی بازدارندگی از گناه و آلودگی را دارد.

ضرورت حفظ حیا و تقوا در برخورد با مردم جامعه است

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید رضی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه اول این هفته نماز جمعه ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: بطوریکه رسول خدا(ص) در این باره می فرماید از مثلهای پیامبران جز این سخن مردم بر جای نمانده است که وقتی حیا نداشتی هر کاری می خواهی بکن.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انواع حیا، گفت: حیا انواع مختلف داشته که از جمله  آنها اینکه حیا از خداوند که ناظر اعمال انسانهاست، حیا از پیامـبر(ص) و ائمـه(ع) کـه اعمال انسانها بر آنان عرضه می شود، حیا از ملائکه که همراه انسان ها بوده و اعمال آنان را می نویسند، حیا از مردم ، حیا از خویشتن است.

حجت الاسلام شکوری در بخش دوم خطبه اول موضوع رفق و مدارا با مردم را محور بحث قرار داده و اظهار کرد: رفق و مدارا با مردم از جمله ویژگی های برجسته اخلاقی است که در روایات اهل بیت روی آن بسیار تأکید شده است.

تنها از طریق قصاص جانیان مصالح بشر تأمین می شود

حجت الاسلام شکوری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبتهای هفته روز نیروی انتظامی، شهادت امام مجتبی (ع) به نقل شیخ مفید و شهید ثانی، سالگرد رحلت آیت ا.. مرعشی، هجرت حضرت امام به پاریس، وفات صحابی بزرگوار سلمان فارسی، سالروز رحلت آیت ا.. العظمی خویی و در نهایت شهادت صحابی بزرگوار عمار یاسر در جنگ صفین را از جمله مناسبتهای هفته برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به شبهاتی در مورد قصاص در اسلام اذعان کرد: همه می دانیم که یکی از دستورات صریح دین اسلام که در آیات قرآن و روایات مورد تأکید قرار گرفته و در کتب فقهی فرق اسلامی در طول تاریخ مورد تجزیه و تحلیل جدی قرار گرفته موضوع قصاص است و فلسفه و حکمت آن در کتب مربوطه با زیبایی تمام تشریح شده است.

امام جمعه خوی در ادامه  با تبریک 13 مهر روز نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: بطوریکه بارها مطرح شده نیروی انتظامی گسترده ترین، سنگین ترین، سخت ترین و طاقت فرساترین مأموریت ها را در داخل شهرها و مرزها بر عهده دارد که یکی از بارزترین آنها حفظ امنیت است.

وی بیان کرد: در این زمینه نیروی انتظامی در عین حفظ ابهت، قدرت و شهامت تحت فرماندهی فرمانده کل قوا مظلومیت های متعددی را متحمل شده که توهین های فضای مجازی از طریق عوامل استکبار بصورت روزمره، هتک حرمت از طریق خلافکاران و قانون گریزان جامعه، تحت فشار قرار گرفتن از طریق جریان های سیاسی، تحمل بی مهری های بعضی از خودی ها، پرداخت هزینه کوتاهی و کم کاری بعضی از مجموعه های دیگر از جمله این مظلومیت ها است.

حجت الاسلام شکوری عنوان کرد: نیروی انتظامی در انجام وظایف و رسالت های خویش در دوران دفاع مقدس 8500 شهید، 12 هزار جانباز، 2 هزار آزاده تقدیم کرده و بعد از جنگ نیز تاکنون در راه انجام مأموریت ها 5 هزار شهید تقدیم کرده است.

بازسازی عتبات از جمله افتخارات تاریخی ملت ایران است

خطیب جمعه در پایان خطبه دوم افزود: بازسازی عتبات از جمله افتخارات تاریخی ملت ایران است و  عزیزان باید توجه داشته باشند پرداخت پول برای تعمیرات و بازسازی عتبات عالیات یکی از توفیقات و نعمات الهی است که نصیب ملت ایران شده است لذا از این موضوع نباید غفلت کنیم..

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha