فرهنگ انتظار مثبت را در جامعه نهادینه کنیم
کد خبر: 3848649
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

فرهنگ انتظار مثبت را در جامعه نهادینه کنیم

گروه معارف ــ معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت، گفت: باید به جای انتظار منفی، فرهنگ انتظار مثبت را در جامعه نهادینه کنیم و به دانش‌آموزان بیاموزیم، ظهور در یک قدمی و به دست آنها است.

فرهنگ انتظار مثبت ترویج شود/ ظهور در یک قدمیبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل، معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت، عصر روز گذشته، 16 مهرماه در سومین دوره توانمندسازی مسئولان و کارشناسان حوزه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش سراسر کشور که در رامسر برگزار شد، گفت: اول به دانش‌آموزان عزت نفس بیاموزید و به او امید دهید چرا که امید و انرژی مثبت دادن و ارائه افق روشن به دانش‌آموزان جزو تربیت مهدوی است.

وی با بیان اینکه، زندگی مهدوی شاخص‌هایی دارد، افزود: دانش‌آموزان باید هویت‌شان را از خدا، قرآن و نماز دریافت کنند و خود را زمینه‌ساز ظهور امام بدانند، گویی فرج امام زمان(عج) در دست آنها است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت با اشاره به شاخص‌های زندگی مهدوی، بیان کرد: مدیران اگر می‌خواهند موفق باشند باید برای خانواده وقت بگذارند و دست‌کم روزی نیم ساعت با فرزندانشان به بازی و سرگرمی بپردازند.

وی ادامه داد: اگر برای خانواده وقت بگذاریم، محبت در جامعه نیز فراگیر می‌شود، و والدین باید بدانند که بی‌حرمتی به فرزند سبب ناراحتی امام عصر(عج) خواهد شد.

کفیل با بیان اینکه در روایات «اذیت همسر» بعد از شرک بزرگترین گناه شمرده شده است، بیان کرد: خانه امام زمانی، خانه محبت است اگر می‌خواهیم زندگی‌مان مهدوی شود باید برویم سراغ خانواده و برای آنها وقت بگذاریم و آنها را بفهمیم و محبت کنیم.

وی افزود: برای اینکه، جامعه‌ مهدوی شود باید بفهمیم که امام‌ غائب است و سخت‌ترین دوره دینداری همین زمان غیبت امام معصوم(عج) است که حفظ دین در این زمان از حفظ دین از زمان آدم تا زمان شهادت امام یازدهم سخت‌تر است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت با بیان اینکه، امروز آموزش و پرورش در سخت‌ترین دوره حفظ دین می‌خواهد دانش‌آموزان را دیندار کند، بیان کرد: این دستگاه کار سختی در پیش دارد و باید در صبحگاه مدارس و در جای جای فضای آموزشی از حکومت امام زمان(عج) سخن بگوید و فرهنگ انتظار ظهور را در مدارس نهادینه کند.

انتظار منفی و بی‌تفاوتی؛ آسیب جامعه مهدوی

وی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه سرگرم آسیب‌ها شده است، افزود: انتظار منفی و بی‌تفاوتی، ارائه چهره خشن از امام غائب و فراگیرشدن شدن ظلم و جور در جهان را شرط ظهور دانستن از جمله این آسیب‌ها و انتظار منفی در جامعه است.

وی افزود: باید فضا را به سمت پویایی و نشاط ببریم تا جامعه بداند که وجود ظلم و جور در جهان یکی از نشانه‌های ظهور است و شرط ظهور نیست.

کفیل گفت: باید به جای انتظار منفی، فرهنگ انتظار مثبت را در جامعه نهادینه کنیم و به قشر دانش‌آموز بیاموزیم، ظهور در یک قدمی است و به دست آنها است و اگر دانش‌آموزان در نماز جماعت و صبحگاه دعای فرج خوانده شود، ظهور نزدیک‌تر خواهد شد.

فعالیت 400 متخصص مهدویت در قم

وی افزود: بیناد مهدویت در کشور در سال 1379 راه‌اندازی شد و اکنون در چهار محور فعالیت دارد و یکی از این محورها، فعالیت مرکز تخصصی مهدویت که 400 فارغ‌التحصیل کادر و 10 گروه پژوهشی فعال دارد.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت با اشاره به راه‌اندازی دفاتر استانی در 150 شهر کشور، بیان کرد: برگزاری دوره‌های 16 ساعته مهدوی و فراهم کردن محلی برای اسکان دانش‌آموزان در مجتمع مهدی یاوران قم به همت وزارت آموزش و پرورش از جمله خدمات بنیاد مهدویت است.

وی افزود: تفاهمنامه‌ای با امضای حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش منعقد شد تا حلقه ارتباط بنیاد مهدویت با دانش‌آموزان بیشتر شود که مفاد این تفاهمنامه به استان‌ها ارسال می‌شود.

انتهای پیام
captcha