اجرای طرح بازمهندسی مسجد در زنجان
کد خبر: 3849123
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

اجرای طرح بازمهندسی مسجد در زنجان

گروه اجتماعی ــ امام جماعت مسجد داودقلی زنجان گفت: طرح بازمهندسی مسجد برای تقویت کارکردهای دینی، فرهنگی و مذهبی در یک فرآیند پژوهشی ۵ ساله در مسجد داودقلی شکل گرفته است.

اجرای طرح بازمهندسی مسجد در زنجانحجت‌الاسلام علی‌اصغر ولایتی، امام جماعت مسجد داودقلی زنجان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: بعد از پنج سال فعالیت بی‌وقفه، مطالعه، پژوهش و کار میدانی می‌توانیم بگوییم مسجد داودقلی به لحاظ دینی، فرهنگی، اجتماعی و علمی بازمهندسی شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های این مسجد بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم و اجرا می‌شود، بیان کرد: سعی می‌کنیم این برنامه‌ها با محتوای فرهنگی و علمی همراه باشد؛ چراکه علم و فرهنگ دو موضوع مورد تأکید در بیانیه گام دوم انقلاب است‌

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان، مسجد را مادر انقلاب و پناهگاه مردمی خواند و گفت: مسجد محل آرامش و الفت با خالق است و باعث نشاط روحی و تواضع می‌شود و از آثار انس با مسجد برای جامعه و انسان‌ها این است که به رشد اخلاق می‌انجامد‌.

ولایتی با یادآوری اینکه احیای مسجد نبوی احیای ارزش‌هایی است که جامعه بشری تشنه آن هستند، بیان کرد: به‌طور مثال ما در مسجد احترام متقابل را مشاهده می‌کنیم که موجب دوستی و نزدیکی قلوب می‌شود؛ ارتباط فقیر و غنی، حضور تخصص‌ها و استعدادهای مختلف و تأمین نیازهای همدیگر از خواص مسجد است.

این مسئول ادامه داد: حتی دست دادن و بودن کنار انسان‌های باتقوا و مهربان از نظر روانشناسی دل و روح انسان را صفا و جلا می‌بخشد؛ چرا که همه افرادی که وارد مسجد می‌شوند به‌دنبال رضایت خدا و تزکیه نفس هستند.

وی بیان کرد: در مسجد امام جماعت مانند پدر معنوی محل حضور دارد و همه را با یک چشم می‌بیند و محرم اسرار مردم است و مردم با بیان مشکلات و درد دل، آرام می‌شوند.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان همچنین به شناسنامه‌دار کردن نیکوکاران و نیازمندان اشاره کرد و گفت: این کار در راستای شناسایی نیازمندان واقعی و استفاده از ظرفیت خیران و نیز اولویت‌بندی فعالیت‌های خیرخواهانه انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha