فعالیت ۱۵ موکب اربعین حسینی کردستان در مسیر زائران
کد خبر: 3849555
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

فعالیت ۱۵ موکب اربعین حسینی کردستان در مسیر زائران

گروه اجتماعی ــ جانشین کمیته آموزشی ـ فرهنگی اربعین کردستان گفت: ۱۵ موکب در شهر‌های مختلف کردستان و در مسیر زائران اربعین، پذیرای آنان است.

حجت‌الاسلام جلیل مختارنیا، جانشین کمیته آموزشی ـ فرهنگی اربعین کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: 15 موکب در شهرهای مختلف کردستان و در مسیر زائران اربعین، پذیرای آنان است تا شاید بتوانند با خدمت به عاشقان حسین، سهمی در این گردهمایی عظیم داشته باشند.

وی افزود: در 15 موکب مردمی که در مسیر زائران استان کردستان برپا شده است، روزانه سه روحانی در سه شیفت مختلف و در هر موکب به صورت شبانه‌روز مشغول خدمت‌رسانی، اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی زائران هستند.

جانشین کمیته آموزشی - فرهنگی اربعین کردستان بیان کرد: این موکب‌ها در شهرهای بیجار، قروه، سقز، زرینه، دهگلان، قروه و همچنین در کربلا برپا شده است.

وی بیان کرد: برپایی خیمه‌های نماز در کنار تمامی موکبین اربعین حسینی و توزیع روزانه چهار الی پنج هزار وعده غذای گرم در این موکب‌ها بین زائران از اقدامات انجام شده است.

حجت‌الاسلام مختارنیا در پایان یادآور شد: برپایی موکب‌های اربعین که هر ساله با کمک و دستان بخشش‌گر و دل‌های مهربان خیرین و نیکوکاران در استان کردستان برپا می‌شود، زمینه‌ساز پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی است و بین این زائران بانوان و آقایان اهل سنت نیز در این پیاده‌روی عظیم شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha