همه گروه‌های هدف بهزیستی زائر اربعین هستند/ مسیر پیاده‌روی اربعین؛ نیازمند مناسب‌سازی
کد خبر: 3849759
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

همه گروه‌های هدف بهزیستی زائر اربعین هستند/ مسیر پیاده‌روی اربعین؛ نیازمند مناسب‌سازی

گروه جامعه ــ مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ارائه خدمات توانبخشی در مرز خسروی به زائران معلول، گفت: همه گروه‌های مددجوی بهزیستی زائر اربعین هستند و مسیر پیاده‌روی نیازمند مناسب‌سازی است.

رضوان مدنی، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایکنا؛ به تشریح خدمات بهزیستی به زائران پیاده‌روی اربعین پرداخت و با اشاره به حضور گسترده زائران معلول در پیاده‌روی اربعین، گفت: اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه برای چهارمین سال متوالی دو موکب در مسیر تردد زائران اربعین جهت ارائه خدمات تخصصی به گروه‌های هدف بهزیستی برپا کرده است.

وی تشریح کرد: موکب حضرت علی اصغر(ع) را در کرمانشاه راه‌اندازی کرده‌ایم تا زائران هم در مسیر رفت و هم در مسیر بازگشت بتوانند از این موکب خدمات دریافت کنند. در این موکب خدمات توانبخشی شامل تعمیر ویلچر، واکر، عصا، کالسکه، سمعک و ... ارائه می‌شود. ستاد گمشدگان و بخش راهنمای ناشنوایان نیز برپاست تا به زائرانی که به مرز خسروی می‌روند خدمات ارائه دهند.

مدنی از حضور اورژانس اجتماعی(123) برای ارائه مشاوره تخصصی به زائران، برپایی غرفه فرهنگی و پرسمان دینی، برپایی غرفه آثار دستی مددجویان تحت پوشش بهزیستی، سرویس بهداشتی، حمام، پذیرایی و ... در موکب شماره دو بهزیستی استان کرمانشاه در شهرستان قصر شیرین نیز سخن گفت و اعلام کرد: تمامی گروه‌های هدف بهزیستی که از مرز خسروی تردد می‌کنند می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی از مراجعه تعداد زیادی از مددجویان بهزیستی به این موکب‌ها در مرز خسروی خبر داد و گفت: علی‌رغم اینکه استان کرمانشاه نزدیک مرز عراق است اما در ایام عادی سال زائران باید هزینه زیادی برای سفر پرداخت کنند و از آنجایی که مددجویان بهزیستی جزء اقشار کم‌درآمد و نیازمند جامعه هستند، اربعین را برای تشرف به عتبات انتخاب می‌کنند.

وی خواستار توجه بیشتر به مسئله مناسب‌سازی مسیرهای منتهی به مرزها، پایانه‌ها و موکب‌ها برای حضور معلولان در مراسم اربعین شد و گفت: همه گروه‌های هدف بهزیستی از نابینایان و ناشنوایان گرفته تا افراد ویلچرنشین در مراسم اربعین حاضر هستند. زائر نابینایی داشتیم که در مسیر اربعین عصای ویژه او شکسته بود و برای دریافت عصا به ما مراجعه کرد. بنابراین با توجه به اینکه مسیرهای تردد زائران اربعین در حال ساخت و ساز است، باید مسئله مناسب‌سازی در این ساخت و سازها رعایت شود.

انتهای پیام
captcha