سومین روز از فعالیت‌های کاروان نور در حرم مطهر امامین عسکریین + عکس
کد خبر: 3849908
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳

سومین روز از فعالیت‌های کاروان نور در حرم مطهر امامین عسکریین + عکس

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، در سومین روز از سفر به کشور عراق، برنامه‌هایی خود را اجرا کرد.

به گزارش ایکنا نقل از اتقان؛ کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، در سومین روز از آغاز فعالیت خود در کشور عراق، روز گذشته 21 مهرماه در راستای اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی قرآن، به سامرا سفر کرده و در میان خیل عظیم عاشقان اهل بیت(ع) به اجرای برنامه پرداختند.

از جمله مهمترین برنامه‌های روز گذشته می توان به تلاوت اذان گاهی محمدجواد قیاسی در موکب علی بن موسی الرضا(ع) واقع در عمود 707 مسیر پیاده روی اربعین اشاره کرد. در این موکب همچنین اذان مغرب و عشا با نوای یوسف صادقی پور اقامه شد. در محفل انس با قرآن کریم برگزار شده در موکب علی بن موسی الرضا(ع)، حبیب صداقت به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخته و گروه مدیحه سرایی انوار الهدی قم به اجرای چند قطعه عاشورایی پرداختد.

تلاوت قرآن و اجرای تواشیح توسط حبیب صداقت و اعضای گروه تواشیح انوارالهدی در موکب سادات موسوی واقع در عمود ۷۵۴ و استقبال زایرین از این محفل نیز از جمله دیگر برنامه‌های روز سوم محافل قرآنی اربعین بود.

همچنین در موکب حرم حضرت معصومه(س)، علیزاده، به تلاوت آیات نورانی قرآن کریم پرداخت و اذان مغرب با نوای محزوم معصومی اقامه شد.

سامرا مقصد بعدی کاروان نور و اجرای برنامه در صحن و سرای مطهر حرم امامین عسکریین، از مهمترین برنامه های روز سوم سفر کاروان نور بود و تلاوت سعید رحیمی، اجرای گروه تواشیح و مدیحه سرایی محراب و تلاوت حامد علیزاده، با اجرای سید محمد موجانی، در حسینیه ثارالله(ع) شهر سامرا را می توان از مهمترین برنامه‌های روز گذشته این کاروان دانست.

اجرای مشترک کاروان نور در صحن و سرای امامین عسکریین نیز در میان خیل عظیم زائرین و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حسن ختام برنامه‌های روز سوم کاروان نور بود.

یادآور می‌شود، مهدی غلام‌نژاد، حبیب صداقت از تهران، قاسم مقدمی از خوزستان، حامد علیزاده و علی حصاری از خراسان رضوی، سعید رحیمی از گلستان، یوسف ایزدی از گیلان و مهدی سعادتی‌کیا از لرستان از جمله قاریان حاضر در این کاروان، همچنین گروه تواشیح وهم‌خوانی محراب از تهران و انوارالهدی از قم از گروه‌های همراه کاروان نور هستند که به اجرای مراسم متنوع و ابتهال‌خوانی خواهند پرداخت.

علی علیزاده از قم، امید حسین‌نژاد، مهدی رضایی و احسان سوختانلو خراسان رضوی، همچنین یوسف جعفرزاده از هرمزگان به دعوت موکب‌ها در مراسم اربعین حضور دارند که این کاروان نیز از حضور آنها بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
captcha