مددجوی البرزی صادرکننده ماهی‌های زینتی شد
کد خبر: 3850110
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

مددجوی البرزی صادرکننده ماهی‌های زینتی شد

گروه اجتماعی- کارگر جوان و مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز با حمایت این نهاد ضمن کارآفرینی برای چهارنفر، صادرکننده ماهی‌های زینتی شد.

مددجوی البرزی صادرکننده ماهی‌های زینتی شد

این مددجوی کارآفرین البرزی درگفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: من در یک خانواده فقیر به دنیا آمدم ، پدرم کارگر ساده یک کارگاه تولید تیرچه بلوک بود و با سختی مخارج زندگی و تحصیل ما را فراهم می‌کرد او هیچ‌گاه به ما اجازه کارکردن نداد و فقط دغدغه‌اش تحصیل فرزندانش بود، تا اینکه من دیپلم گرفتم و در دانشگاه قبول شدم ولی به‌دلیل مشکلات مالی، مشکل جسمی و از کارافتادگی پدر، نتوانستم ادامه تحصیل دهم. ناگزیر در همان کارگاه تولید تیرچه بلوک که پدرم مشغول به کار بود من نیز با کارگری تلاش می‌کردم معیشت خانواده را تأمین کنم.
وی افزود: در سال ۸۷ به سربازی رفتم و پس از آن روزها کارگری و شب‌ها دستفروشی می‌کردم. مدتی هم به عنوان نگهبان در یک شرکت کار کردم ولی دستمزد آن به قدری کم بود که نمی‌توانستم هزینه زندگی خانواده‌ام را تأمین کنم. پدر به شدت مریض بود و پس از چند ماه فوت کرد. من نیز به‌دلیل دستمزد کم ناگزیر از آن شرکتی که نگهبان بودم بیرون آمدم و تصمیم گرفتم کسب و کاری را شروع کنم که بتوانم از مخارج خانواده را تأمین کنم.
جوان کارآفرین البرزی ادامه داد: هنگامی‌که محصل بودم به پرورش ماهی خیلی علاقه داشتم و دوره‌های پرورش ماهی را نیز گذرانده بودم. بنابراین با سرمایه ۲۰۰ هزار تومانی یک آکواریوم و تعدادی بچه‌ماهی زینتی خریداری کردم و با پرورش و فروش آن‌ها ظرف مدتی کوتاه ۷۰۰ هزار تومان سود کردم. کم‌کم کارم را توسعه دادم، ماهی‌ها را با سود کم می‌فروختم و تعداد آکواریوم‌ها را به ۱۳ آکواریوم افزایش دادم. محل کارم ، خانه بود و به همین دلیل برای گسترش کار با مشکل مواجه بودم.
وی گفت: مادرم که بعد از فوت پدر تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته بود به من گفت که امداد به مددجویان و فرزندان مددجویان وام اشتغال پرداخت می‌کند. من نیز به دفتر این نهاد مراجعه کردم و پس از ارائه طرح خود ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال دریافت کردم. سپس در طبقه دوم منزل مادرم یک سالن احداث کردم و ماهی‌ها را به آن‌جا انتقال دادم و کارم گسترش پیدا کرد. هم‌اکنون چهار نفر مشغول پرورش ماهی‌های زینتی هستیم و اغلب مشتریان از کشورهای عربی هستند.
گفتنی‌ست؛ امسال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز برای یک هزار مددجو زمینه اشتغال فراهم کرد.

 

انتهای پیام
captcha