موکب شهدای شهرداری اهواز در مرز چذابه
کد خبر: 3850438
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

موکب شهدای شهرداری اهواز در مرز چذابه

گروه اجتماعی ــ شهرداری اهواز موکب خود را در مرز چذابه به یاد دو شهید والامقام مدافع حرم شهید محمد کیهانی و علی‌محمد قربانی که از کارکنان شهرداری اهواز بوده‌اند، برپا کرده است.

محسن ابراهیمی، مسئول موکب شهدای شهرداری اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: شهرداری اهواز موکب خود را در مرز چذابه به یاد دو شهید والامقام مدافع حرم شهید محمد کیهانی و شهید علی‌محمد قربانی که از کارکنان شهرداری اهواز بوده‌اند، برپا کرده است. 

محسن ابراهیمی

وی ادامه داد: از یک‌ماه پیش کار ما با تحویل گرفتن زمین و برپایی موکب شروع شد اما فعالیت رسمی آن و ارائه خدمت به زائران یک هفته است که آغاز شده و تا یک روز بعد از اربعین حسینی هم ادامه خواهد داشت.

محسن ابراهیمی

ابراهیمی با بیان اینکه موکب امکانات اسکان زائران را دارد و در دو قسمت مجزا میزبان زائران خانم و آقا هستیم، گفت: اقامه نماز جماعت در سه وعده، قرائت ادعیه و زیارت عاشورا و پذیرایی با شربت، چای و قهوه از برنامه‌هایی است که در موکب انجام می‌شود.

محسن ابراهیمی

مسئول موکب شهدای شهرداری اهواز افزود: همچنین هشت روحانی به منظور استقرار شبانه‌روزی در موکب فعالیت دارند که نماز جماعت برپا می‌کنند و به سوالات شرعی مردم پاسخ می‌دهند. همچنین این مبلغان در اتوبوس‌هایی که زائران را از اولین گیت تا پایانه مرزی چذابه می‌برند هم حضور یافته و در زمان رفت و برگشت، درباره پیاده‌روی، آداب زیارت و ادعیه سفارش‌شده در این ایام صحبت می‌کنند.

محسن ابراهیمی

وی گفت: همچنین موکب شهرداری اهواز اقدام به توزیع اقلام فرهنگی مثل پوستر و سربندهای مذهبی هم می‌کند. بروشورهایی هم با هدف معرفی مسیر پیاده‌روی و همچنین زیارت‌نامه‌ها و نقشه معرفی عراق تهیه شده که در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

ابراهیمی با اشاره به سابقه 4 ساله برپایی موکب شهرداری اهواز در مرز چذابه بیان کرد:‌ در برپایی این موکب بسیج دانش‌آموزی هم با ما همکاری دارد. 

انتهای پیام
captcha