پیاده‌روی اربعین نماد ظلم‌ستیزی است
کد خبر: 3850626
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

پیاده‌روی اربعین نماد ظلم‌ستیزی است

گروه اجتماعی ــ عضو مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی به عنوان یک اقدام فرهنگی گفت: پیاده‌روی اربعین به مسلمانان عزت‌نفس می‌دهد و روحیه استکبارستیزی را در آنان قوی کرده و نماد ظلم‌ستیزی است.

پیاده‌روی اربعین نماد ظلم‌ستیزی است/ پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی یک اقدام فرهنگی استآیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از قم اظهار کرد: زیارت اربعین سید الشهداء(ع) از فرمایشات امام حسن عسگری(ع) و از نشانه‌های انسان مؤمن است و این زیارت یادگار جابر بن عبدالله انصاری است.

وی با اشاره به اینکه زیارت قبر امام حسین(ع) موقعیت حکومت‌های ظالمانه را تهدید می‌کرد لذا برخی حکومت‌های عراق در گذشته اجازه این زیارت و پیاده‌روی را نمی‌دادند، ادامه داد: پیاده‌روی اربعین پدیده عظیمی است که عشق و محبت امام حسین(ع) را به همراه دارد، این عشق در دل‌های عاشقان خاموش شدنی نیست و به منزله مغناطیسی است که دل‌های خاندان رسالت را جذب می‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه افزود: این پدیده مبارک به مسلمانان عزت‌نفس می‌دهد و روحیه استکبارستیزی را در آنان قوی می‌کند و دشمنان از این اجتماع عظیم حساب می‌برند.

وی تاکید کرد: مستکبران این پیاده‌روی عظیم را منعکس نمی‌کنند چون اسباب نگرانی آن‌هاست و به فرمایش مقام معظم رهبری این اربعین حسینی از نشانه‌های نصرت الهی در امت اسلامی است.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به سنت پیاده‌روی جاماندگان زیارت اربعین حسینی، گفت: اقدام مطلوبی است البته در دستورات دینی نیامده که از راه دور پیاده‌روی کنیم اما این پیاده‌روی جاماندگان هم اجتماع عظیم عاشق امام حسین(ع) است که زیارت از راه نزدیک برایشان ممکن نشده است.

وی بیان کرد: برخی افراد که فرصت حضور در پیاده‌روی اربعین را نیافتند اینگونه اظهار ارادت کرده و دل‌هایشان متوجه فداکاری و فضیلت‌های امام حسین(ع) می‌شود و در واقع با قرائت زیارت اربعین از راه دور یاد عاشورا را زنده نگه می‌دارند.

احیای روحیه تعاون و همکاری میان ملل اسلامی در اربعین حسینی(ع)

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در پیاده‌روی اربعین حسینی باید مخاطب‌شناسی کرده و با توجه به مخاطب برای آن‌ها برنامه‌ریزی‌های مختلف در راستای شناخت بیشتر امام حسین(ع) و اهداف ایشان صورت بگیرد.

وی با اشاره به بازگو کردن فداکاری‌های امام حسین(ع) برای جوانان، بیان کرد: اربعین حسینی با کمترین هزینه مادی و زمانی اما با تأثیرات عمیق و ماندگار در روح انسان‌ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و اهداف قیام امام حسین(ع) قدم برمی‌دارد؛ پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی یک اقدام فرهنگی است که ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی را به دنبال دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: روحیه تعاون و همکاری میان ملل اسلامی و مسلمانان در این ایام بسیار زیاد و احیا می‌شود و ایرانی‌ها و عراقی‌ها کنار هم موکب برپا کرده و به زائران حسینی خدمت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha