اجرای طرح توسعه حرم معصومین(ع) توسط ستاد بازسازی عتبات اردبیل
کد خبر: 3851050
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

اجرای طرح توسعه حرم معصومین(ع) توسط ستاد بازسازی عتبات اردبیل

گروه اجتماعی_ جانشین ستاد باز سازی عتبات عالیات استان اردبیل، با اشاره به فعالیت‌های ستاد، از تقسیم ساختار آن به دو بخش اجرایی و عمرانی و نظارتی خبر داد و گفت: در حال حاضر پروژه عمده و سنگینی که در حال اجرا است، طرح توسعه حرم معصومین(ع) بوده که در دست اقدام است.

اجرای طرح توسعه حرم معصومین(ع) توسط ستاد بازسازی عتبات اردبیلمحسن عیدی، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: ستاد عتبات عالیات از سال ۹۳ عملآ فعالیت خود را در سطح استان آغاز کرده و در ابتدا می‌توان گفت ناشناخته بوده، ولی در حال حاضر با تلاش شبانه‌روزی رئیس ستاد که در رونق و موفقیت ستاد قدم‌های بلندی را برداشتند، ستاد عتبات عالیات را در بین مردم جا انداختند.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در راستای بازسازی و توسعه حرم‌ها در سه بخش کار خود را در عراق و عتبات عالیات شروع کرده است، افزود: بخش اول؛ ترمیم و تعمیر حرم‌ها و صحن‌ها و رواق‌ها بوده و در حال حاضر پروژه عمده و سنگینی که در حال اجرا است، طرح توسعه حرم معصومین(ع) بوده که در دست اقدام است.

عیدی از ادامه روند مشارکت‌ها و فعالیت‌های ستاد خبر داد و افزود: استان اردبیل، در طول سال‌های گذشته، مشارکتش در ساخت صحن حضرت زهرا(س) در جوار ملکوتی حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نجف که یکی از بزرگترین صحن‌ها در جهان اسلام است که مجموعه‌ای فرهنگی بسیار بزرگ با ۲۲۰ هزار متر مربع ساخته است که تقریبا بحث فنی و عمرانی این پروژه درحال اتمام است.

وی افزود: صحن بعدی هم در کربلا به نام صحن حضرت زینب(س) در دست ساخت بوده که این هم تقریبآ ۱۶۰ هزار متر مربع است و به فضل الهی امسال مشارکت کرده‌ایم که هر ساله نزدیک یک میلیارد تومان با مشارکت خیرین مردم حسینی و ولایتمدار استان در سطح شهرستان‌ها، مرکز استان و همچنین حضور و مشارکت بانوان، که نسبت به سال‌های گذشته بیشتر از آقایان بوده است، اجرا می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: ما در دو بخش اساسی فعالیت داریم که یکی بحث ستاد عتبات عالیات است و دیگری بحث اربعین که استقبال مردم در این فعالیت‌ها نسبت به سنوات گذشته بیشتر و بهتر می‌شود.

وی بیان کرد: در ساخت صحن حضرت زهرا(س) حدودا هر متر مربع ۳۰ میلیون تومان است که از استان اردبیل، ازخانواده معظم شهدا مادر شهید معادی یکی از شهدای دوران انقلاب، بیش از ۱۵ متر را به نام این شهید پرداخت کرده است.

عیدی در پاسح به این سوال که دلیل اینکه هر ساله پیاده‌روی اربعین بهتر و پرشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود چیست؟ اظهار کرد: اعتقادات قوی مردم اصلی‌ترین دلیل این موضوع می‌تواند باشد، اربعین یکی از بزرگترین راهپیمایی‌های صلح‌آمیز جهان شناخته شده است که هر ساله مردم باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در آن شرکت می‌کنند که امسال از کشور ایران بیش از ۳ میلیون زائر و از استان اردبیل، نزدیک به ۳ هزار نفر زائر عازم شده‌اند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در بحث امور اربعین به عنوان مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه است که در این بخش ماموریت ساماندهی موکب‌ها را بر عهده دارد، موکب‌های مردمی که در سامانه ثبت‌نام می‌کنند، مجوزشان از طریق ستاد عتبات عالیات صادر می‌شود و در اختیارشان قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان و نوجوانان باید سبک زندگیشان اربعینی شود، افزود: یکی از ارزش‌های والای انسانی، روحیه تواضع و دوری از تکبر است که در بین زائران اباعبدالله(ع) و در ایام اربعین به وفور دیده می‌شود، از این جهت خصلت تواضع، از صفاتی است که همواره مورد توجه انبیاء و اولیای الهی و در رأس آن‌ها اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) قرار داشت؛ همنشینان پیامبر(ص) اولین خصیصه‌ای که از آن حضرت برایشان جلب توجه می‌کرد، صفت تواضع بود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: افرادی که تجربه سفر به زیارت اربعین حسینی را دارند، تقریباً با تمام مصادیق تواضع آن هم در سطح گسترده برخورد می‌کنند؛ هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد، وقتی وارد جامعه اربعینی می‌شود، ناخودآگاه تحت تأثیر نور اربعین، مقید به خصلت تواضع می‌شود و سعی می‌کند در این مسیر از کسی عقب نماند، افراد در جامعه اربعینی هر اندازه هم که به زائران و همنوعان خویش خدمت‌رسانی کنند، هیچ‌گونه توقعی از آن‌ها ندارند.

انتهای پیام
captcha