حضور کم‎رنگ مؤسسات قرآنی خوزستان در برنامه‌های اتحادیه استانی
کد خبر: 3857852
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

حضور کم‎رنگ مؤسسات قرآنی خوزستان در برنامه‌های اتحادیه استانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان با اشاره به حضور کم‌رنگ مؤسسات قرآنی در برنامه‌های اتحادیه، گفت: با وجود اینکه اتحادیه تلاش کرده و امتیازهایی را در مورد سفر زیارتی، بیمه و وام برای مدیران مؤسسات قرآنی در نظر گرفته است، مؤسسات ما عکس‌العملی نشان نمی‌دهند و بسیار منفعل هستند.

موسوی‌زادهسیده مریم موسوی‌زاده، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره آخرین برنامه‌های اتحادیه گفت: برای آذرماه یک دوره آموزشی مدیریت برای مدیران مؤسسات قرآنی استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در روزهای گذشته به اتفاق حجت‌الاسلام فدیعمی، مسئول دارالقرآن استان بازدیدی از مؤسسات قرآنی دزفول انجام شد و در این بازدید فعالیت مؤسسات و مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

موسوی‌زاده گفت: یارانه‌ای به‌عنوان بیمه حوادث و مسئولیت برای مؤسسات در نظر گرفته شده که البته مؤسسات استقبال چندانی نکردند و تنها حدود 20 مؤسسه از سراسر استان به مدت یک سال تحت پوشش قرار گرفتند.

اعطای وام به مؤسسات قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان همچنین درباره اعطای وام به مؤسسات قرآنی اظهار کرد: از مردادماه امسال اعلام کردیم که مؤسسات برای ثبت‌نام وام دو درصد درخواست خود را ارائه بدهند. تعداد محدودی از مؤسسات درخواست وام کردند که در این ماه به سه مؤسسه وام 10 میلیون تومانی اعطا خواهد شد. مؤسسات دیگر در صورت ثبت‌نام، به نوبت از این  وام بهره‌مند می‌شوند. 

وی با اشاره به حضور کم‌رنگ مؤسسات قرآنی در برنامه‌های اتحادیه گفت: با وجود اینکه اتحادیه تلاش کرده و این امتیازات را برای مدیران مؤسسات قرآنی گرفته است، مؤسسات ما عکس‌العملی نشان نمی‌دهند و بسیار منفعل هستند. برای مثال در مورد بیمه، چندین بار اعلام کردیم که یارانه‌ای برای شما در نظر گرفتیم و برای بیمه مراجعه کنید. ما 160 مؤسسه در استان داریم که از میان آن‌ها 100 مؤسسه را فعال در نظر گرفتیم و برای بیمه آن‌ها رایزنی شد؛ اما تنها 20 نفر برای بیمه آمدند.

موسوی‌زاده ادامه داد: در ایام محرم و صفر برای سفر زیارتی کربلا هم سهمیه 80 نفر از مدیران مؤسسات در نظر گرفته شد اما به سختی حدود 40 نفر آمدند. در بحث وام، برای اولین بار از بانک انصار این امتیاز گرفته شد، اتحادیه مبلغ 70 میلیون تومان را گذاشت و توانستیم این امتیاز را از بانک بگیریم که به مؤسسات وام دو درصد بدهیم. اما مؤسسات محدودی استقبال کردند. 

ادعای کار فرهنگی از سوی برخی مدیران

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان گفت: با وجود همه اینها مدیران ما مرتب می‌گویند اتحادیه برای مؤسسات چه کرده است؟ ارشاد و سازمان تبلیغات چه کردند؟ برخی مدیران قرآنی ما هیچ تلاش و کوششی برای کار فرهنگی نمی‌کنند، اما مدعی هستند. وقتی مدیر مؤسسه قرآنی تحرکی نداشته باشد، چه کاری می‎شود برای مؤسسه او کرد؟

وی با بیان اینکه این همه رخوت در کار فرهنگی جای تعجب دارد، اظهار کرد: نمی‌دانم توقع مدیران مؤسسات چیست؟ مدیران مؤسسات ما وظایف اتحادیه را نشناخته‌اند. وظیفه اتحادیه قرآنی، دفاع از حقوق مؤسسات است. اتحادیه قرار است زبان مؤسسات در دفاع از حقوق آن‌ها باشد. اینکه اتحادیه تلاش می‌کند، مبالغی را از جاهای مختلف جذب می‌کند، هنر اتحادیه کشوری و بعد استانی است، اما تشکیل اتحادیه برای این است که مدافع حقوق مؤسسات باشد. 

انتهای پیام
captcha