اجرای ۴ هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در خوزستان
کد خبر: 3858161
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

اجرای ۴ هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در خوزستان

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان از اجرای ۴ هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در سطح استان خبر داد و گفت: اعزام گروه‌های جهادی و اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب، نمایش قدرت بسیج با حضور ۶۴ گردان و افتتاح پروژه‌های عمرانی برخی از این برنامه‌ها است.

حاجتی

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست خبری هفته بسیج امروز، سه‌شنبه، 28 آبان‌ در صدا و سیمای مرکز استان خوزستان برگزار شد.

سرهنگ میرعبدالرضا حاجتی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان در آغاز این نشست با بیان اینکه در حال ورود به چهل سالگی بسیج هستیم، گفت: شعار امسال هفته بسیج «بسیج؛ چهل سال خدمت، جهاد و شهادت» است. هفته بسیج از پنج‌شنبه 30 آبان آغاز خواهد شد؛ اما ما با برگزاری همایش هفتصد نفره فرماندهان، مسئولان بسیج اقشار، مدیران و بسیجیان نخبه استان در روز چهارشنبه 29 آبان‌ به استقبال هفته بسیج می‌رویم که این همایش در مجتمع فجر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه روش بسیجی برگرفته از تربیت امام راحل است، گفت: امام راحل بسیجی را تشکیل داد که ارتش‌های کلاسیک دنیا با تمام امکاناتشان نتوانستند آن را شکست دهند. بسیج رسانه، بسیج طلاب، بسیج مهندسین کشاورزی، بسیج مهندسین صنعت، بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج حقوقدانان، بسیج جامعه پزشکی، بسیج جامعه زنان و ... بخشی از تشکیلات 22 گانه بسیج اقشار است.

حاجتی، شاخصه بسیج را حضور در کنار مردم و برای مردم در تمام عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های خدماتی عنوان و تصریح کرد: تاریخ انقضای ما تا جایی است که مردم بسیج را نخواهند. همانطور که در دوران دفاع مقدس، بسیج برای مردم بود، در دوره سازندگی، بیابان‌زدایی، حوادثی مثل زلزله و سیل نیز در کنار مردم هستیم و خواهیم بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان در ادامه به بیان عناوین روزهای هفته بسیج پرداخت و گفت: هفته بسیج از پنج‌شنبه 30 آبان آغاز می‌شود و تا چهارشنبه 6 آذر ادامه می‌یابد. در روز پایانی هفته بسیج که «بسیج و اقتصاد مقاومتی» نام دارد، در تاریخ ششم آذر 661 پروژه اقتصادی افتتاح یا به اتمام می‌رسد. در این هفته 4 هزار برنامه اجرا خواهد شد که از میان آن‌ها 19 برنامه شاخص استانی در مرکز استان پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: 1600 برنامه در نواحی انجام می‌شود و 671 برنامه برای اقشار 22 گانه بسیج برگزار می‌شود. از جمله آنها دوره کادرسازی و توانمندسازی برای خواهران مشاور 5 استان کشور و همایش تبیین گام دوم انقلاب از سوی بسیج استادان در دانشگاه شهید چمران است. در حوزه بسیج عمران و معماری، رونمایی از طراحی دو هزار متر از نقشه‌های ساختمانی، نظارت رایگان و کمک به واحدهای سیل زده استان توسط انجمن بسیج مهندسین در عین2 انجام می‌شود. در حوزه بسیج حقوقدانان طرح هزار مسجد، هزار حقوقدان در سطح کشور اجرا می‌شود. در این طرح مشاوران حقوقی به صورت رایگان در مساجد به مردم مشاوره می‌دهند.

حاجتی ادامه داد: در حوزه جامعه بسیج زنان، نمایشگاه پوشش اسلامی – ایرانی برگزار می‌شود. در حوزه بسیج فرهنگیان همایش چهارصد نفره در دانشگاه شهید چمران برگزار خواهد شد. در حوزه جامعه پزشکی، اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم برنامه‌ریزی شده است. در حوزه بسیج ورزشکاران، برنامه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، در حوزه بسیج دانش‌آموزی، برگزاری صبحگاه مشترک نواحی و نواختن زنگ مقاومت برگزار می‌شود. در حوزه بسیج عشایر نیز نشست اقوام را داریم.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان با اعلام اینکه 985 برنامه کلان از سوی پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان برگزار خواهد شد، گفت: مهم‌ترین این برنامه‌ها در خوزستان پنجم آذر برگزار می‌شود. در این روز نمایش قدرت بسیج با حضور 64 گردان و بالغ بر 500 هزار نفر نیروی سازمان‌دهی شده انجام می‌شود. در حوزه گشت‌های رضویون که پایگاه‌های مقاومت متولی آن هستند نیز در هفته بسیج امسال بالغ بر 1321 گشت رضویون در سطح استان نمایش قدرت خود را خواهند داشت. این کار در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: افتتاح پروژه های عمرانی، گشت‌های امنیتی، برگزاری 700 نشست بصیرتی و روشنگری، 26 یادواره شهید، اعزام 80 گروه جهادی به مناطق محروم، اردوهای راهیان نور 30 هزار دانش‌آموز، از جمله برنامه‌های این هفته است. علاوه بر این، 661 برنامه سازندگی در این هفته انجام می‌شود. افتتاح 100 مسکن برای مددجویان کمیته امداد، افتتاح 14 پل روستایی، آبرسانی به شش روستا، افتتاح سه خانه عالم، افتتاح یک درمانگاه و کلنگ زنی یک درمانگاه، تکمیل و بهسازی 67 مسجد، تکمیل و بهسازی هفت مدرسه، از جمله اقدامات این هفته خواهد بود.

در ادامه حجت‌الاسلام سیدامیر میرعلایی، معاون فرهنگی سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان اظهار کرد: بسیج امروز در میان هر قشری تکلیف خود را نسبت به انقلاب انجام می‌دهد. هر کس که دلش برای این انقلاب و مردم می‌تپد، جزو آحاد بسیج قرار می‌گیرد. برنامه‌های محوری و شاخص این هفته در روز اول، دیدار فرماندهان و بسیجیان با نماینده ولی فقیه و در سطح استان با ائمه جمعه است.

اجرای 4 هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در خوزستان

وی ادامه داد: جمعی از بسیجیان استان در برنامه سراسری میثاق با ولایت که دیدار جمعی از بسیجیان با مقام معظم رهبری است، حضور می‌یابند. از دیگر برنامه‌های هفته بسیج، برپایی نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله بسیج در محل مصلای امام خمینی اهواز است. این نمایشگاه پنج‌شنبه 30 آبان افتتاح می‌شود و در آن بخشی از خدمات بسیج در حوزه سازندگی، خدمات رسانی به مردم، اقتصاد مقاومتی، خانواده، سبک زندگی و ... به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه از ساعت 16 تا 22 به مدت یک هفته دایر خواهد بود.

میرعلایی افزود: غبارروبی از مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، سخنرانی فرماندهان پیش از خطبه‌های نماز جمعه، تجلیل از بسیجیان نخبه و نوآور، ارائه خدمات رایگان در درمانگاه‌های بسیج و مسابقه بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب برخی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج هستند. به مناسبت این هفته چهل موشن‌گرافی یک دقیقه‌ای دستاوردهای بسیج به نام «بدون بن‌بست» نیز تولید شده است که در این نشست رونمایی می‌شود. در این موشن‌گرافی‌ها خدمات بسیج در عرصه‌های پزشکی، اقتصاد مقاومتی، سازندگی و ... معرفی می‌شوند.

معاون فرهنگی سپاه ولیعصر(عج) استان در پایان سخنان خود اعلام کرد: پنج‌شنبه 30 آبان بعد از نماز مغرب و عشاء ، تجمع مردمی در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار می‌شود؛ این اجتماع با دو هدف مطالبه‌گری از دستگاه‌ها برای کنترل قیمت‌ها و همچنین تاکید بر حفظ امنیت و مقابله با اغتشاش‌گران برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha