شهدا دغدغه وفای به عهد داشتند
کد خبر: 3858313
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

شهدا دغدغه وفای به عهد داشتند

گروه فرهنگی ــ نماينده ولی‌فقيه در استان خوزستان با اشاره به اينكه شهدا دغدغه وفای به عهد داشتند، گفت: به همين دليل بسياری از شهدا از خانواده و زن و فرزند خود گذشتند تا به عهدی كه با امام خود بسته بودند وفا كنند.

یادواره شهدای

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در يادواره شهدای گمنام دانشگاه شهيد چمران اهواز كه 28 آبان‌ماه در اين دانشگاه برگزار شد، اظهار كرد: در روايتی آمده است كه مسلمانان آخرالزمان و در زمان غيبت، قابل مقايسه با مسلمانان صدر اسلام نيستند، زيرا در زمان پيامبر(ص) و در صدر اسلام، پيروان و مسلمانان، حضرت را می‌ديدند و معجزات الهی را درک می‌كردند، اين در حالی است كه در زمان غيبت، مسلمانان بدون ديدن معجزات و بدون آنكه پيامبر(ص) را ديده باشند، افرادی مانند محسن حججی می‌شوند و آن افراد، همين شما جوانان و دانشجويان مسلمان هستيد.

وی افزود: طبيعت آتش اين است كه بايد بسوزاند، ولی همان خدايی كه آتش را خلق كرده، می‌تواند سوزندگی را از آتش بگيرد و آن خدايی كه انسان را خلق كرده، اگر آن انسان به درجه‌ والايی از تقوا برسد، نوری در دل و ديده او قرار می‌دهد كه بتواند آنچه ديگران نمی‌بينند را درک كند. شهدا دغدغه وفای به عهد داشتند و به همين دليل بسيار ديديم شهدا را كه از خانواده و زن و فرزند خود گذشتند تا به عهدی كه با امام خود بسته بودند وفا كنند.

موسوی‌فرد تصريح كرد: حسن فعلی و حسن فاعلی، دو بال تقوا هستند كه وقتی هر دو باهم در فردی وجود داشته باشد، نورانيتی در او ايجاد می‌كند كه مانند امام خمينی(ره) وقتی روز 21 بهمن 57 علی‌رغم اينكه همه به وی توصيه می‌كنند كه ما تجربه كشتار 17 شهريور را داريم و اگر مردم به خيابان‌ها بيايند ممكن است باز هم كشتار شود، ولی امام خمينی(ره) با اقتدار می‌گويند كه ساعت 4 عصر كه اعلام حكومت نظامی شد، يک نفر نبايد در منزل بماند و مردم نيز مثل امروز، گوش به فرمان رهبر خود بودند و اطاعت كردند.

نماينده ولی‌فقيه در استان خوزستان ادامه داد: ايمان انسان وقتی تقويت شود، تبديل به نوری می‌شود كه فراروی انسان را باز می‌کند و شهدا به اين مرحله رسيدند. زمانی كه آيت‌الله بروجردی به رحمت خدا رفت، آيت‌الله كاشانی بسيار در مراسم ايشان اشک می‌ريختند. وقتی علت را جويا شدند، ايشان گفتند كه بعد از كودتای 28 مرداد، بنده خانه‌نشين شده بودم و مبلغ كلانی بدهكار بودم. در دل شب با خداوند درد دل كردم و خواستم كه كمک كند كه قرضم را بدهم. نيمه شب درب منزل به صدا درآمد و خادم آيت‌الله بروجردی كه منزل ايشان در قم بود، به تهران آمده بود و پاكتی به من داد كه 125.5 تومان در آن بود و جالب آن بود كه قرض من هم همين مقدار بود و ما چنين فردی را از دست داده‌ايم.

امام جمعه اهواز گفت: شما دانشجويان به اين نكته دقت كنيد كه برای رسيدن به اين مرحله از تقوا، نياز نيست كه حتما فردی در حد آيت‌الله بهجت باشد، بلكه گاه يک آدم معمولی هم می‌تواند به اين مرحله برسد و نمونه آن را بسيار داريم و شهدا نيز چنين افرادی بودند.

انتهای پیام
captcha