دوره آموزشی تربیت داور حُسن حفظ در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود
کد خبر: 3858379
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

دوره آموزشی تربیت داور حُسن حفظ در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال برای نخستین بار در استان یک دوره تربیت داور حسن حفظ برای حافظان کل قرآن و دارای مدارج سطح سه به بالا برگزار می‌شود.

دوره تربیت داور حسن حفظ در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری همایش و کارگاه آموزشی «توانمندسازی و ارتقای دانش مهارت‌های مدیریتی» امروز، 29 آبان‌ماه با حضور حسین بهبودی، مدیر اداره توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن کشور و مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن چهارمحال‌وبختیاری در سالن بلاغ اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در این همایش در خصوص ضرورت برگزاری این همایش و کارگاه، اظهار کرد: این نیاز از سوی مدیران و مسئولان مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی شهر و روستای استان به امور قرآنی اعلام شده بود تا آموزش‌های محوری و اصولی را در خصوص مسائل حقوقی مؤسسات کسب کنند.

وی در ادامه با ارائه آماری از فعالیت‌های اداره امور قرآنی استان در شش ماهه نخست امسال، گفت: با توجه به آمار اعلام شده از سوی مؤسسات و خانه‌های قرآنی سراسر استان، در مدت مذکور 710 قرآن‌آموز از آموزش‌های عمومی شامل روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، حفظ و مفاهیم بهره‌مند شده‌اند.

تقی‌پور با اشاره به تعداد کلاس‌ها به تفکیک هر رشته، بیان کرد: 45 کلاس در سطح یک، 28 کلاس در سطح 2، 6 کلاس در سطح 3، 15 کلاس در حفظ عمومی قرآن کریم، 3 کلاس در حفظ تخصصی قرآن، 3 کلاس در آموزش قرائت تخصصی سطح 4، 5 کلاس در آموزش ترجمه و سه دوره تربیت معلم و مربی قرآن کریم در شش ماهه نخست سال تشکیل شده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با یادآوری همکاری این اداره با دستگاه‌های مختلف، گفت: در این مدت همکاری‌هایی را با سپاه و نیروی انتظامی برای برگزاری دوره‌های آموزشی، آموزشیاری داشته‌ایم.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی در فارسان، دوره انس کودک با قرآن در کوهرنگ، و برگزاری طرح «استعدادهای قرآنی» در بروجن ولردگان با راهبری استاد مسعود داوری و به‌صورت ماهانه، از دیگر برنامه‌های اجرا شده در طی مدت یاد شده هستند.

تقی‌پور با اشاره به موفقیت استان در برگزاری برنامه جزءخوانی قرآن کریم، یادآوری کرد: بر همین اساس و با رأی شورای عالی قرآن، استان ما حائز رتبه برتر کشوری در زمینه جزءخوانی قرآن شد، ضمن اینکه برگزاری محافل انس با قرآن، اردوهای داخل استانی برای قرآن‌آموزان نوجوان و جوان، همواره در دستور کار بوده است که در تمام این برنامه‌ها به حضور خانواده‌ها و توجیه آنان توجه ویژه شده است.

وی به برنامه محوری ویژه امسال اشاره کرد و گفت: در ابتدای امسال نشستی برگزار شد که طی آن، اداره امور قرآنی اجرای برخی طرح‌های قرآنی و آموزشی را بر اساس طرح‌ها و برنامه‌هایی که مؤسسات و خانه‌های قرآن ارائه دادند، به آن‌ها واگذار کرد.

تقی‌پور با اشاره به برنامه‌های شاخص شش ماهه دوم اداره امور قرانی استان، بیان کرد: برگزاری دوره‌های سبک زندگی اسلامی، برگزاری دوره‌های تفسیر قرآن کریم و برگزاری آموزش تخصصی سطح 6 قرائت با حضور استاد شاه‌میوه در استان از جمله این برنامه‌هاست.

وی در پایان گفت: امسال برای نخستین بار در استان یک دوره تربیت داورِ حسن حفظ برای حافظان کل قرآن کریم و دارای مدارج سطح سه به بالا برگزار خواهد شد که به محض آماده شدن اسامی، موافقت برگزاری این دوره کسب خواهد شد، ضمن اینکه در انتهای سال حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآن بر اساس ارزیابی‌هایی که انجام خواهد شد، در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha