اهمیت آموزش قرآن در مدارس ابتدایی/ با پشت میزنشینی قرآن‌آموز تربیت نمی‌شود
کد خبر: 3861423
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

اهمیت آموزش قرآن در مدارس ابتدایی/ با پشت میزنشینی قرآن‌آموز تربیت نمی‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، با تأکید بر اهمیت و پرداختن به تعلیم قرآنی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، خطاب به مدیران دارالقرآن‌های استان گفت: انتظار نداشته باشیم پشت میز بنشینیم تا قرآن‌آموز بیاید و ما او را آموزش دهیم.

اهمیت تعلیم قرآنی دانش‌آموزان ابتدایی/ با پشت میزنشینی قرآن‌آموز نربیت نمی‌شود

به گزارش ایکنا از خوزستان، گردهمایی مدیران دارالقرآن‌های آموزش‌وپرورش استان خوزستان، امروز، 12 آذرماه در اهواز برگزار شد. این نشست به منظور توجیه و شرح وظایف دارالقرآن‌ها در جذب بیشتر قرآن‌آموزان و همچنین تشکیل گروه‌های تواشیح دختران و پسران در سراسر استان خوزستان تشکیل شد.

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در این نشست با بیان اینکه خدمت به قرآن کریم شامل سه بعد تبلیغ، ترویج و آموزش است، اظهار کرد: جنس کار مدیران دارالقرآن، روحیه جهادی و علاقه‌مندی می‌طلبد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بنیه تربیتی، اعتقادی و دینی را در دانش‌آموزان تحقق ببخشیم، باید مسائل اخلاقی را مهم بشماریم. از همین نظر بر اهمیت و پرداختن به تعلیم قرآنی دانش‌آموزان ابتدایی تأکید می‌کنم.

حضور مستمر و مستقیم مدیر دارالقرآن

بلاسم خطاب به مدیران دارالقرآن‌های استان خوزستان گفت: انتظار نداشته باشیم پشت میز خود بنشینیم تا قرآن‌آموز بیاید ما او را آموزش دهیم. مدیر دارالقرآن باید در مدارس حضور مستمر و مستقیم داشته باشد. یکی از دغدغه‌هایی که همه مدیران دارند، این است که پس از جذب قرآن‌آموز ریزش پدید می‌آید. این موضوع یکی از مشکلاتی است که همواره با آن روبرو بوده‌ایم و البته عوامل زیادی دارد. اما می‌توان این مسئله را با ایجاد ظرفیت مناسب برای انگیزه دانش‌آموزان در ادامه مسیر برطرف کرد. همچنین رفتار مدیر و معلم در نگه داشتن دانش‌آموزان در مسیر آموزش قرآن کریم بسیار تأثیر دارد.

رئیس اداره قرآن،‌عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر اجرای تعیین سطح از قرآن‌آموزان گفت: دانش‌آموزان در سطوح مختلف به دارالقرآن مراجعه می‌کنند بنابراین از آنها آزمون تعیین سطح بگیرید تا در سطحی غیر از خودشان در ادامه آموزش خسته و دلزده نشوند. نکته مهم دیگر دریافت شهریه است. این موضوع باعث می‌شود که دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان به شرکت در دوره‌های آموزشی متعهد شوند.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط مدیر دارالقرآن با اداره و مدیر مدارس گفت: در برنامه‌ها، کارگاه‌ها و محافل انس با قرآن باید از رئیس و معاونان او در اداره متبوع آموزش و پرورش دعوت شود. چون آنها حامی فعالیت‌های دارالقرآن هستند. در مدارس کار خود را توضیح دهید و تبلیغ کنید. به طور مستقیم با دانش‌آموزان ارتباط بگیرید و آنها را به شرکت در دوره‌های آموزشی دعوت کنید.

میزان دریافتی مربیان دارالقرآن‌ها

بلاسم با اشاره به میزان دریافتی مربیان دارالقرآن‌ها گفت: این موضوع در صحبت با اداره برای حضور آنها در مدارس و تقسیم ساعت موظفی میان مدرسه و دارالقرآن برای بالارفتن حقوق مربیان حل شده است.

رئیس اداره قرآن،‌عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر تشکیل گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی دختران و پسران از دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه تصریح کرد: تشکیل گروه تواشیح تا آخر سال جاری برای همه دارالقرآن‌ها ضروری است. در مسابقات تواشیح استانی امسال در بخش دختران به دلیل آنکه گروه‌های کمی شرکت کردند، مجبور شدیم یک گروه را با ارفاق انتخاب کنیم. می‌‌دانم که شرایط برای تشکیل گروه تواشیح دانش‌آموزان دختر سخت‌تر است چرا که دورهم جمع شدن آنها با توجه به سختی‌های مسیر و نگرانی‌های خانواده وجود دارد، اما نبود آن هم برای ما پذیرفته شده نیست. البته امسال یکی از موارد هم ارزشیابی مدیران مراکز دارالقرآن تشکیل گروه‌های مدیحه‌سرایی است. بنابراین باید آن را جدی بگیرید.

به گزارش خبرنگار ایکنا، در این مراسم گروه تواشیح الهادی دارالقرآن شهرستان کارون که در مسابقات کشوری همخوانی و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان به رتبه نخست دست یافت، به اجرای همخوانی و تواشیح پرداختند و در پایان مورد تقدیر قرار گرفتند. 

این نشست اکنون با برگزاری کارگاه توجیهی مدیران در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha