جزئیات دوره پیشرفته تربیت مؤلفان و اساتید قرآن‌پژوهی در اهواز
کد خبر: 3861488
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
بیستونی تشریح کرد:

جزئیات دوره پیشرفته تربیت مؤلفان و اساتید قرآن‌پژوهی در اهواز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل مؤسسه قرآنی «تفسیر جوان» جزئیات دوره پیشرفته تربیت مؤلفان و استادان قرآن‌پژوهی در اهواز را تشریح کرد.

جزئیات دوره پیشرفته تربیت مؤلفان و استادان قرآن پژوهی در اهواز

محمد بیستونی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه قرآنی «تفسیر جوان»، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به اجرای طرح «بشیر» دوره پیشرفته تربیت مؤلفان و استادان قرآن‌پژوهی در اهواز با همکاری دارالقرآن تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این دوره از چهارشنبه، 13 آذرماه به مدت سه روز در دارالقرآن اهواز برگزار می‎‌شود و 150 نفر از حفاظ، قاریان قرآن و مربیان قرآنی در این کارگاه شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این طرح قرآنی پیش از این در شهرهای خرمشهر و آبادان اجرا شده است، درباره کارگاه قرآنی اهواز گفت: تقسیم بندی زمانی این کارگاه سه روزه به این صورت است که هر روز از ساعت 8 تا 12 ظهر آموزش‌ها برقرار خواهد بود به جز روز سوم که مدت هر کارگاه 2 ساعت برنامه‌ریزی شده است.

بیستونی ادامه داد: روز اول کارگاه آموزشی «روش قرآن‌پژوهی» برگزار می‌شود. بسته آموزشی این کارگاه، تفسیر یک جلدی قرآن بشیر است که برگرفته از تفسیر نمونه و المیزان است. روز دوم پنج‌شنبه، 14 آذر کارگاه آموزشی «کودک، قرآن و مهارتهای زندگی» برگزار خواهد شد و بسته آموزشی این کارگاه تفسیر کودک است.

این پژوهشگر قرآنی با بیان اینکه جمعه، 15 آذر دو کارگاه دو ساعته برگزار می‌شود، افزود: کارگاه آموزشی «لغت‌شناسی و مفاهیم قرآن کریم» نخستین کارگاه این روز است که ساعت 8 برگزار می‌شود. بسته آموزشی این کارگاه نخستین کتاب دیکشنری لغات و مفاهیم قرآن کریم است. کارگاه دوم، کارگاه آموزشی روش‌شناسی تفسیر موضوعی و بسته آموزشی این کارگاه کتب برگزیده تفسیر موضوعی است که این کارگاه از ساعت 10 تا 12 برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مؤسسه قرآنی تفسیر جوان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره این است که شرکت‌کنندگان یک تعهدنامه شرعی و اخلاقی مبنی بر آموزش 100 نفر در هر سال به مدت 5 سال(بر اساس روش و بسته‌های آموزشی کارگاه) تکمیل و امضا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha