حرکت عظیم اربعین به کمک مردم ساماندهی شد
کد خبر: 3861702
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

حرکت عظیم اربعین به کمک مردم ساماندهی شد

گروه اجتماعی ــ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه حرکت عظیم اربعین به کمک مردم ساماندهی شد، گفت: امسال حدود دو میلیون زائر در مسیر رفت و برگشت خود از پایانه‌های چذابه و شلمچه عبور کردند و بحمدالله مشکلی در اسکان و تغذیه آن‌ها وجود نداشت.

مواکب

به گزارش ایکنا از خوزستان، گردهمایی تجلیل از مواکب اربعین حسینی شهرستان اهواز پیش از ظهر امروز چهارشنبه، 13 آذر در اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در آغاز این همایش که ویژه موکب‌داران شهرستان اهواز، عین دو، سیاحی و مواکب بین راهی برگزار شد، مردم‌داری موکب‌داران را دلیل توفیق آن‌ها در مسیر خدمت‌رسانی به زائران دانست و گفت: این حرکت عظیم به کمک مردم ساماندهی شد، مردم پای کار آمدند، فضاهای خود همچون خانه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها را در اختیار زائران قرار دادند.

وی اظهار کرد: امسال حدود دو میلیون زائر در مسیر رفت و برگشت خود از پایانه‌های چذابه و شلمچه عبور کردند و بحمدالله مشکلی در اسکان و تغذیه آن‌ها وجود نداشت، به طوری که در مدت حرکت جمعیت به سمت عتبات، ما هیچ دغدغه‌ای در زمینه اسکان و تغذیه زوار نداشتیم؛ چراکه مردم با همه وجود برای رضای خدا و در راه عشق حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کردند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حرکت مردمی و صفا، صمیمیت اربعین را هیچ دوربینی نمی‌تواند به تصویر بکشد، ضمن تقدیر از مسئولان مواکب و استان‌های معین گفت: یکی از اقدامات خوب در خوزستان، فعالیت مواکب خواهران است. در مجموع 40 موکب بانوان در دو مرز شلمچه و چذابه به بانوان خدمت‌رسانی کردند. امسال هزار و 550 موکب در شلمچه، چذابه و مسیرهای بین راهی مستقر شدند.

در ادامه فرخ کشاورز، مسئول هماهنگ‌کننده امور مواکب اربعین حسینی اهواز، تلاش موکب‌داران در ایام اربعین حسینی را ستودنی خواند و گفت: خدمات مواکب به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در آن شرایط سخت تحسین برانگیز است؛ خدماتی که باعث شد زائران به راحتی حرکت کرده و به مقصد برسند.

گفتنی است؛ بخشی از این گردهمایی به بیان پیشنهادها و انتقادات موکب‌داران اختصاص یافت. در پایان نیز از موکب‌داران تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha