ناامنی‌های اخیر ماهشهر با هدف اختلال در اقتصاد کشور انجام شد
کد خبر: 3861895
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲

ناامنی‌های اخیر ماهشهر با هدف اختلال در اقتصاد کشور انجام شد

گروه سیاست و اقتصاد _ استاندار خوزستان درباره ناامنی‌های رخ داده در ماهشهر توضیح داد: در مقطع اعتراضات در طول سه، چهار روز در ماهشهر عده‌ای به صورت سازمان‌یافته مسیرهای ارتباطی این شهر با اهواز، امیدیه، رامشیر، بندرامام و چند مسیر ارتباطی دیگر را مسدود کرده بودند که این اقدامات سازمان‌دهی شده بود و می‌خواستند اقتصاد کشور را مختل کنند.

استاندار

به گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان شامگاه ۱۳ آذرماه به همراه سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، سردار عباس زاده، فرمانده نیروی انتظامی استان و حجت‌الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شهرستان شوش در منزل شهید رضا صیادی در شهرستان شوش از شهدای امنیت حضور یافته و ضمن دیدار و گفتگو با خانواده این شهید والامقام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در این دیدار با تسلیت به خانواده شهید صیادی گفت: دشمنان و استکبار به دنبال فشار و تحمیل منافع و خواسته‌های خود و ممانعت از پیشرفت و توسعه کشور هستند و البته خداوند میفرماید که ما را مورد امتحان قرار داده و به صابران هم بشارت می‌دهد.

وی با بیان اینکه باید در مقابل زیاده خواهی دشمنان ایستادگی کرده و در برابر ظلم کوتاه نیامد، گفت: خوشبختانه تا امروز به برکت خون شهدا و ایستادگی مردم این امر محقق شده است.

شریعتی بیان کرد: بعضاً ممکن است مردم نسبت به برخی سیاست‌ها و تصمیمات نقد و اعتراض داشته باشند که حق آنهاست و ما موظف به شنیدن اعتراض و در صورت لزوم، کار کارشناسی و پذیرش نظرات مخالف خود هستیم اما ایجاد اغتشاش و ناامنی بحث دیگری است.

استاندار خوزستان درباره ناامنی‌های رخ داده در ماهشهر توضیح داد: در مقطع اعتراضات در طول سه چهار روز در ماهشهر عده‌ای به صورت سازمان‌یافته مسیرهای ارتباطی این شهر با اهواز، امیدیه، رامشیر، بندرامام و چند مسیر ارتباطی دیگر را مسدود کرده بودند و با توسل به اسلحه و آتش زدن لاستیک از تردد مردم ممانعت می‌کردند.

رئیس شورای تأمین استان ادامه داد: این افراد حتی امکان تردد پرسنل پتروشیمی را نیز سلب کرده بودند و راه ارتباطی بندر امام که قطب غله‌ای و بندری کشور است، نیز بسته بودند و کامیون‌های باری امکان فعالیت نداشتند به‌طوری که پیش از این جریانات تردد روزانه کامیون‌ها ۳ هزار وسیله بود که این رقم را به سیصد کامیون در روز رسانده بودند.

وی افزود: صنعت پتروشیمی هم به دلیل بروز این شرایط ناامن در معرض بروز مشکل و اختلال قرار گرفته بود و تداوم این شرایط کل استان و کشور را در معرض آسیب و مشکل قرار می‌داد.

شریعتی خاطرنشان کرد: اینکه ماهشهر با این پتانسیل اقتصادی و تجاری در چنین شرایطی قرار گرفته بود نشان‌دهنده این است که این اقدامات سازمان‌دهی شده و برنامه ریزی‌شده و هدفمند بود و می‌خواستند اقتصاد کشور را مختل کنند. سه، چهار روز این شرایط تدوام داشت و افرادی که در این ناامنی نقش داشتند حتی به کارخانه آرد ماهشهر و مرکز عملیات برق حمله کردند و ما در طول این چند روز بنا را بر صبر و مدارا گذاشته بودیم.

استاندار خوزستان توضیح داد: پس از اینکه شرایط رو به وخیم‌تر شدن رفت ناچار به انجام وظیفه و تامین امنیت بودیم و اینجا بود که نیروهای عزیز و فداکار در تامین امنیت، جانفشانی به خرج دادند و شرایط را به حالت عادی برگرداندند.

وی گفت: هیچ‌کس از نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی پیشقدم در ایجاد درگیری نبود و ما به دنبال صبر و مدارا و حداقل درگیری بودیم. اما تأمین امنیت از حقوق اساسی همه مردم است و جان همه ما که در مسئولیت قرار گرفتیم فدای تأمین امنیت مردم.

شریعتی با قدردانی از فداکاری‌های شهید صیادی گفت: این شهید والامقام در ایام اربعین نیز همه تلاش خود را برای تامین امنیت و آسایش زائران به خرج داد و در ماجرای ماهشهر نیز جان خود را در طبق اخلاص قرار داد.

استاندار خوزستان در پایان یادآور شد: شهدای گرانقدر و خانواده معظم آنها به فرموده امام خمینی چشم و چراغ ملت هستند و امیدواریم همه ما در مسیر آرمان‌های شهدای عزیز قرار داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha