مجلس نیاز به نمایندگان دنیاطلب ندارد
کد خبر: 3862094
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

مجلس نیاز به نمایندگان دنیاطلب ندارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه سیدان با بیان اینکه مردم باید با بصیرت فرد اصلح را انتخاب کنند، گفت: از شورای نگهبان خواستاریم کسانی را تأیید کند که تعهد و تخصص داشته باشند؛ چرا که مجلس شورای اسلامی به مدرس‌هایی نیاز دارد که دنیا طلب نباشند.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا رستگار، امام جمعه بخش سیدان امروز، 15 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه کار را باید به کاردان سپرد، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تخصص و تعهد داشته باشند.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد که کار شورای نگهبان نظارت استصوابی است، نظارتی که درون گرا در تمامی مراحل انتخابات است.

رستگار با تأکید بر اینکه مردم باید با بصریت فرد اصلح را انتخاب کنند، افزود: رد شدن صلاحیت نامزدهای انتخابات به این معنا نیست که صلاحیت هیچ کاری را ندارند بلکه بدین معناست که شایستگی، تعهد و تخصص این کار را ندارند.

امام جمعه سیدان گفت: از شورای نگهبان خواستاریم کسانی را تأیید کند که تعهد و تخصص داشته باشند؛ چرا که مجلس شورای اسلامی به مدرس‌هایی نیاز دارد که دنیاطلب نباشند و با پیشنهاد چند دلار دیدگاه خود را نسبت به تصمیم‌گیری در رابطه با مسائل کشور تغییر ندهند.

خطیب نماز جمعه سیدان همچنین در ادامه سخنان با اشاره به اینکه خداوند از پیشینیان الهی تعهد گرفته که همانند فقرا و ضعفا زندگی کنند، گفت: کار و فعالیت سیره الهی است؛ چرا که همه پیامبران اهل کار بودند.

رستگار گفت: کارکردن شیوه بندگان و اولیای الهی است پس هر کس می‌خواهد شیوه زندگی اش اسلامی باشد نباید بیکاری را ارجحیت دهد بلکه کار را در اولویت‌های خود قرار دهد.

امام جمعه بخش سیدان به در پیش رو بودن سالروز وفات حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت است و زنی از خاندان رسالت و کسی است که پیش از تولدش به میلادش بشارت داده‌اند.

وی همچنین به آغاز هفته گرامیداشت شهید آیت‌الله دستغیب اشاره و تأکید کرد: شهید آیت‌الله دستغیب از شهدای محراب و یکی از ستون‌های انقلاب اسلامی است که در سایه عبودیت به مقام کرامت رسیده بود.

انتهای پیام
captcha