عمل به حق، معیار سنجش اعمال انسان است
کد خبر: 3862097
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵

عمل به حق، معیار سنجش اعمال انسان است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اصفهان، معیار تشخیص اعمال انسان در روز قیامت را عمل به حق عنوان کرد.

عمل به حق، معیار سنجش اعمال انسان است

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان امروز، 15 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: توجه و عمل به حق، باعث ارزش و افزایش جایگاه انسان می‌شود، اما متقابلاً روی آوردن به باطل، انسان را ذلیل و حقیر می‌کند. معیار تشخیص در روز قیامت، عمل به حق است.

وی افزود: انسان باید همیشه شکرگزار نعمت‌های خداوند باشد، شکر به این معناست که انسان آن نعمت را در مقصد اصلی خود به کار گیرد، در غیر این صورت، نعمت از ما گرفته می‌شود.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: شکرگزاری، مصادیق مختلفی دارد که یک نمونه آن انفاق کردن است. انفاق کردن باعث افزایش مال و برکت می‌شود و خداوند به این موضوع در قرآن کریم اشاره فرموده است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به 16 آذر، روز دانشجو، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند نشانه دانشجو بودن، استکبارستیزی و ایستادن در مقابل دشمنان است.

وی، به سفر رئیس قوه قضاییه به اصفهان اشاره کرد و گفت: در این سفر کارهای خوبی صورت گرفت و مقرر شد کمبودها مورد بررسی قرار گیرند تا اعتباری برای اصلاح اماکن قوه قضاییه در نظر گرفته شود.

امام جمعه اصفهان به وجود امامزاده‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: نباید از وجود امامزاده‌ها در کشورمان غافل شویم،. باید در این مکان‌ها نیز حضور پیدا کرده و همانند اینکه در مسجد به عبادت می‌پردازیم در این مکان‌ها نیز به عبادت بپردازیم.

انتهای پیام
captcha