ثبت‌نام ۱۲۷۱ خوزستانی در آزمون قرآن و عترت/ تغییراتی که شرکت‌کنندگان را سردرگم می‌کند
کد خبر: 3862123
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

ثبت‌نام ۱۲۷۱ خوزستانی در آزمون قرآن و عترت/ تغییراتی که شرکت‌کنندگان را سردرگم می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه تاکنون یک هزار ۲۷۱ نفر از استان خوزستان برای شرکت در هجدهمین آزمون قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: هنوز برنامه مدونی برای تعیین رشته‌های این آزمون وجود ندارد و هر سال متغیر است.

1271 خوزستانی در آزمون قرآن و عترت نام‌نویسی کردند/ تغییراتی که شرکت‌کنندگان را سردرگم می‌کند

حسین لازم‌سعیدی، مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با بیان اینکه امکان تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون قرآن و عترت وجود دارد، گفت: تا امروز یک هزار 271 نفر از استان خوزستان برای شرکت در هجدهمین آزمون قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به قطعی اینترنت در روزهای گذشته، گفت: در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود افراد بیشتری در سطح استان در آزمون ثبت‌نام کنند. در حال حاضر اهواز و دزفول بیشترین آمار ثبت‌نامی‌ها را دارند.

لازم‌سعیدی درباره رشته‌های آزمون قرآن و عترت نیز اظهار کرد: این آزمون در دو رشته ترجمه و مفاهیم قرآن و همچنین معارف اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود. رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن شامل تفسیر سوره بقره و ترجمه و درک معانی این سوره و رشته معارف اهل‌بیت(ع) نیز شامل دو رشته حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه است.

وی افزود: رشته دیگر این آزمون حفظ قرآن کریم است که در 9 رشته: حفظ جزء 30، جزء اول، حفظ سوره بقره، پنج جزء اول، ده جزء اول، پانزده‌ جزء، بیست جزء، بیست و پنج جزء و حفظ کل برگزار می‌شود. بخش دوم این آزمون، آزمون الکترونیکی است که در دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین 1 و 2 است.

مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تغییرات هر ساله در رشته‌های آزمون تصریح کرد: با وجود اینکه سال‌ها‌ست آزمون قرآن و عترت برگزار می‌شود، هنوز برنامه مدونی برای رشته‌ها وجود ندارد و هر سال متغیر است. برای نمونه یک سال تدبر جزء رشته‌های آزمون است، یک سال نیست، یک سال سیره اضافه می‌شود. این تغییرات هر ساله مشخص نیست و شرکت کنندگان را سردرگم می‌کند.

یادآوری می‌شود که آزمون رشته‌های الکترونیکی طی دو روز 25 و 26 دی‌ماه برگزار می‌شود و زمان آزمون رشته‌های کتبی نیز 3 بهمن اعلام شده است. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امورخیریه استان، دانشگاه پیام نور و کانون‌های مساجد در برگزاری این آزمون همکاری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha